Jump to content

Ny bue på meg


Litago

Recommended Posts

Det er nok en meget bra bue.

 

MEN, du vil betale bra mye for navn og hype... 750usd for en riser er "out of this world", og det samme er 750 for lemmene.

Man får da fint Win&Win (Win&Win lager QuarbonNano lemmene, og riseren også om jeg forstår det rett) sine "Inno Power" lemmer for 500usd... og de er enda raskere, det tør jeg vedde på.

Border sine Hex VI lemmer er enda raskere... Og kulere og, om det er det det står på. Eller man får Morrison, og det er omtrent brukskunst samtidig.

 

Men de karbon foam langbuelemmene er det ikke mange som kan matche, det er sant. Det er Tradtech sine (Samick produserte), Morrison sine egenproduserte, og Border, + et par til. Fysikkens lover er like for alle, og de er like raske bra nøyaktig. Dog, de er dyre disse... 750 (brr)

 

Riseren er kort, og kul, og laget av Win&Win, og snarlik deres egen RCX-100 riser (RCX-100 lemmer koster ikke i nærheten av 75usd..), som koster 600usd.. og er imo - kulere. Skulle kjøpt en hadde jeg råd. Får holde med Morrisonen enda litt.

 

Så, shop around, og du kan lage en tilsvarende bue en god del billigere - men det som gir meg alvorlig magetrøbbel med QNen, er at de ikke har ILF-lemfester på den - det burde kvalifisere til offfentlig pisking - med deres egen Grizzlystick - minst. Det koster ikke en kalori ekstra, og er mye greier for brukeren av buen.

 

Men en flott og bra bue, det går jeg ut ifra det er, uten å ha sett den - fikk litt sånn småsikl - men liker ikke lemfestene, så ville nok heller lagd en av deler fra "rundt om". Uansett, Win&Win lager flotte buer til vanlig, og til den prisen bør de ha skjerpa seg enda et par hakk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Måtte surfe litt på videoene og testene, det ER en sexy sak det der. Men samtidig så er det en nokså ordinær design - det er litt sånn ala Christensen arms og rifler. Det røkker i vilhatarmen, men 1500usd, for noe som både ser ut som en "vanlig bue", bortsett fra fargen - og gjør det samme, jeg sliter ennå.

 

Fant noen tråder på Tradgang om den:

 

http://tradgang.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=print_topic;f=1;t=101391

Shortcomings....ABS admits they would want a stablilzer bushing next time and maybe incorporate the international bow limb thing ma jig specs....but thats it

Hadde den hatt det, og kostet 750usd - for hele...

 

I.M.H.O. the price of the Quarbon Nano is ridiculous.

Amen

 

http://tradgang.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=print_topic;f=1;t=105574

I agree they had claimed it was going to take performance to the next level and it really didn't. I don't think that many of the top of the line bows are going to ourperform another one by much, maybe 2-3 fps. That's why there are so many bow manufacturers. If one was truly the best wouldn't we all be shooting it.

 

The test results of the Tradtech ILF with Carbonwood $220 limbs shot the same speed in the TBM I read. That really surprised me.

Samme gjør min 99£ Excel med eldgamle 900,- WinACT lemmer... Og man kan fint male den svart

 

http://tradgang.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=print_topic;f=1;t=079395

As an example Dan Toelke's Whip is $700.00 and for his 3 pc. take-down Lynx $925.00 I believe. It's a free country and traditional archery is fun and games, recreation if you will but I truly am perplexed at what someone might see in this bow, imported with a $1499.00 price tag?

15 000,- blir den, I rest my case

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...