Jump to content

Revolver 10mm auto


vingemutteren

Recommended Posts

Har en S&W610 "incomming", og forrige eier har opplyst at løp er 10.15mm og tønnehalser er 10.18mm (.399" og .401")

 

Våpenet skal brukes til NFS Revolverfelt, NFS Mag1, og IPSC Revolver. Hovedbruksområde er NSF Mag1.

 

Det første jeg lurer på, er hvilken kulediameter våpenet teoretisk bør ha (for best presisjon)? (Antar .401" da den vistnok ikke går særlig med .400").

 

Det andre jeg lurer på, er anbefalte kulevekter til de forskjellige bruksområdene?

 

Det tredje jeg lurer på er valg av hylser?

 

Det fjerde jeg lurer på er bruk av 40s&w hylser, anbefales eller anbefales ikke til bruk i revolverfelt og IPSC Major?

Link to comment
Share on other sites

Heldiggris :twisted: tittet etter en 4" lenge selv.

 

Du burde prøve Partizan kuler 180grain. har gitt fantastisk presisjon i alle mine .40 pistoler. (SVI, STI, Glock og Sig)

 

200grain er fin til praktisk skyting. mindre følt rekyl. Men 180grain er mer tilgjengelig og fin som universal ladning.

 

Hylser i 10mm auto får du starline som nye. winchester har også men er dyrere i innkjøp.

 

anbefales med .40 hylser til praktisk. raskere ned i tønna så du får lukket sylinderen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...