Jump to content

Montere lys - Zeiss


mannen i gata

Recommended Posts

Det har vært noen spørsmål rundt i forskjellige tråder ang prisen på å montere lysdott eller kors i Zeiss kikkertsikte. Jeg fikk min Victory tilbake fra Zeiss i dag med lys montert og batteri i kikkerten (bra). Regningen kom på 4000 kroner, men så var det moms da.. den hadde ingen sagt noe om, noe jeg tar som en selvfølge at er inkludert når man ikke sier noe annet. Dermed kom det på 5000 kroner, ferdig tilsendt. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men de sa at det kosta i overkant av 4000 kroner... Men ok, gidder ikke mase mer med det. Veldig fornøyd med at jeg har fått lys i siktet.

 

Jeg sendte inn kikkerten i midten av juli, og fikk den i dag, det vil si ca 4 uker. De sa ca 4 til 6 uker, så dette var bra ekspedert.

 

Jeg tror det er sånn at hvis man skal montere lys, må det være en nyere Victory. De spurte meg om når den var kjøpt, og jeg sa november 03, og da ble de i tvil først. Jeg bekreftet en detalj på siktet og da sa de at det var ok, da de første Victoryene visstnok ikke har mulighet for ettermontering.

 

Likeså fikk jeg inntrykk av at de kikkertsiktene som heter Classic ikke kan ettermonteres lys på - dette bør de som slår til på 6999-tilbudet merke seg. Jeg ville med det jeg vet i dag ikke kjøpt en slik kikkert uten å tenke meg om ang bruksområdet. Skal man sitte i glugge, jakte på bøen, jakte morgen og kveld....

 

Ville bare si ifra om dette, da det var endel som lurte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...