Jump to content

Trenger hjelp til reimfester.


Kjetl0vb

Recommended Posts

Hei

 

Har kjøpt meg en ny Beretta 686 Silver Pigeon 1

 

Der fulgte det med løse reimfester bare, men skal da borre hull i løpet for og feste dette, men jeg syntes detta er kjempe skummelt, noen som har gjort dette? Trenger råd her.

 

Har en lppfarning av at dette må være ganske hardt gods, selv det mellom løpene.

 

Hilsen helt fersk jeger med egne våpen for første gang ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
"skal da borre hull i løpet"?? Det er nok ikkje så smart! Du tenker vel på treverket? Bor noen millimeter mindre en fester er. Mål lenge sånn at du ikkje borrer for langt : D

Han skal vel ikke feste reima i forskjeftet på ei o/u-hagle? regner med det er en slik klave rundt nederste løp, som skrues inn i skinna mellom løpene.

 

Selv ser jeg ikke helt nytten av reim på hagle. Om jeg frakter hagla, så ligger den delt i sekken. På jakt har jeg hagla i hendene eller knekt over skulderen om jeg er med hundejegere.

 

Edit: Forresten enig med jomjom

Link to comment
Share on other sites

vømmøl: Tenkte litt feil før i dag, lenge siden eg har vert borti o/u. Men det må vel gå greit å borre et hull mellom løpene? Vet ikkje kor god plass det er, vanskelig når eg google't litt. Men selfølgelig er dette noe som skulle blitt levert ferdig, men er ikkje sikkert alle liker å ha det når de ikkje bruker det. Eg synst det er greit med reim i noen tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

Kva med lodding i staden for boring og skruing? Begge løysingar krever vel fagkunnskap og erfaring? Ikkje noko eg ville gjort sjølv, særleg ikkje på eit bra eller kostbart våpen.

 

Uansett, dette ville eg forventa ferdig montert av leverandør.

 

 

Lodding er noe risikabelt da skinnene mellom løpene er nettopp tinnloddet. På noen våpen er bøylen tinnoddet under underste løpet , dette er en litt lite solid løsning og løsner rett som det er. For å tinnlodde må man dessuten slipe bort blåneringen og ønsker man å fjere bøylen er der et blankt parti med tinn igjen

Å skru mellom skinnene er det mest solide og kan demonteres ved å etterlate seg 4 små hull som kan maskeres om ønskelig.

Noen hevder at et så dyrt våpen burde ha montert dette ved levering. Grunnen til ikke er at mange ønsker ikke bøyler til sitt bruk og derfor har fabrikanten valgt å legge ved for eventuell montering . Noe annet er at leverandøren kanskje burde påkoste montering da dette jo somsagt er dyre våpen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...