Jump to content

Veidemann jaktbekledning, erfaringer?


kristerh

Recommended Posts

Har brukt di i 2 uker under elgjakta og er storfornøyd!!!! Ikke vært våt igjennom en eneste gang. Datt igjennom på en myr og hadde VÅT myr til midt på lårene. Ble ikke våt igjennom!! Da var jeg meget imponert! Er folk med adskillig dyrere klær som fryser lenge før meg. :) kan anbefales på det varmeste. Men di er veldig posete, så bør ikke være nå moteoppvisning du skal på. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dresden er helt fin, den, men prøv den på før du kjøper.

 

Det er mange smarte løsninger, men også en del som viser at det er en dress til 2k og ikke 7k. Da tenker jeg særlig på glidelåsene, som ikke er vanntette men heller har en klaff over for å holde regnet ute. Stoffet er lydløst og tett nok om du impregnerer, men det puster ikke som goretex. Passformen på buksa er ok, jakken er litt baggy. Men den har gode lomme-løsninger.

 

Kort oppsummert et veldig bra kjøp, men ikke bli overrasket om du av og til himler øynene og drømmer om å svi tre ganger mer på en Härkila... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Til ca. 2K inkl. fleecedress inni er det (Elgfall-dressen) et veldig bra kjøp. Jeg kjøpte en da jeg startet å jakte og måtte ha noe billig; har bruk den mye til både jakt og annet. Du får hva du betaler for (i.e. noe mindre enn for Härkila, Norrøna, Arc'teryx LEAF, Sasta m.fl.) hvilket er greit for meg. Jeg har sittet i skikkelig drittvær med denne uten at den har lekket noe særlig; omvendt puster den ikke i nærheten av hva jeg er vant med fra high-end skallklær ellers.

 

Det er en del løsninger som jeg personlig ville ha hatt annerledes og som ikke ville ha kostet alverden (f.eks. ikke noe lukking av "vanlige" bukselommer), annen stramming rundt håndled og ankler etc., men igjen har jeg ikke sett noen andre dresser der man får mer for pengene.

 

Jeg kjøpte nylig en Sasta Mehto dress på XXL til 3999,- (satt ned fra 7-8K) og det er jo ingen overraskelse at denne er noe bedre; men igjen koster denne i utgangspunkt mye mer (på samme måte som de andre high-end produsentenes sine klær).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...