Jump to content

Kjøpe CZ 455...hjelp og tips


dirt

Recommended Posts

Hei, skal kjøpe en CZ455 17 hmr...eller, jeg kjøper vel med 22LR pipe også (eller omvendt)..

Så da spørs det da..: skal jeg sende søknad på 22 LR + 17hmr pipe, eller omvendt? Figuren i butikken mente dette var best, altså istedet for 17 hmr + 22LR pipe. Men det kommer vel sikkert ann på hvilken butikk jeg skal kjøpe i, hva som er på lager osv :lol:

 

Så til selve børsa.. hvilken modell velger jeg? Hadde egentlig tenkt en Thumbhole varmint. Liker "look"en, men i butikk ble jeg frarådet thumbhole - og de hadde ingen på lager som jeg kunne ta og føle på.

Fikk derimot stifte bekjentskap med en 455 Evolution varmint. Stygg som juling, men føltes veldig bra. Dog veldig usikker på om jeg kan forsone meg utseendet..hehe. Så da kommer det egentlig litt ann på hvor "uheldig" thumbhole faktisk er? Ser liksom ikke helt problemet.

Eller bør jeg heller se på en std varmint eller american??

 

Jeg har tenkt å "pimpe" opp 455`en som jeg kjøper med en god kikkert, lyddemper og to-fot.

 

Har forresten en dønn strøken CZ 452 22LR fra før. Vet noen om jeg kan beholde den hvis jeg nå søker om en 22LR i tillegg? Eller trenger jeg den ikke lenger, og kan selge den til en ok pris :?: (hvis jeg bare får vekslepenger for den så vil jeg heller beholde den om mulig)

 

Og til slutt: Hvor får jeg best pris på CZ 455 nå for tiden, gjerne da med utstyr inkl.?

Link to comment
Share on other sites

Fraråde deg thumbhole?

Er jo du som må kjenne om den ikke er noe for deg eller ikke.

Angrer som en hund at jeg ikke kjøpte meg thumbhole. Men nå har jeg kjent på en slik, og vet at den er god for meg.

Vis de ikke har i butikken, så vil vel de bare selge deg en 455 samme hva slags stokk, siden de fraråder deg liksom..

Kjenn på begge før du kjøper.

 

Er vel hipp som happ om man søker på 17hmr + 22lr eller omvendt..

Får jo våpenkort på begge uansett..

Siden du har 22lr fra før, så søk på17hmr + 22lr, men tror ikke det er noe problem. Dette vet noe andre bedre enn meg :)

 

455 Evolution varmint stokk, der er jeg ening. Synes ikke den er pen.

Men vis den er god å holde, så kan ikke thumbhole være langt unna det samme.

455 varmint med thumbhole synes jeg ser finest ut. Har 455 American med feil stokk selv, for min del iallefall :(

Har mulighet til å fikse meg thumbhole stokk uansett da :)http://www.boydsgunstocks.com/Boyds-Rim ... -s/188.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Jeg kjøpte min hos http://www.alms.no/index.cfm?tmpl=butik ... id=1147754" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Hadde jeg kjøpt ny 22Lr i dag, så hadde jeg kjøpt en Heldempet 455 varmint hos Alms.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :)

Det må bli Thumbhole uansett... og varmint. Nå funderer jeg bare litt på om jeg skal kjøpe en helt vanlig varmint til 4000,- hos Interarms i Porsgrunn, for så å bestille en ny Thumbhole stock hos Boyds (pepper eller camo). Hmm fundere, fundere...

Får begynne med å sende inn søknadsskjemaene.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert lurt å klå litt før du kjøper.

Jeg har satt på en Boyds Thumbhole (som etter det jeg forstår produserer stokkene for CZ) på min CZ452. Min er ikke av typen med ventilasjonshull i forskjeftet, men ser prikk lik ut den som er på 455 thumbhole. Jeg opplever at avstanden frem til avtrekker er littegrann for lang når tommelen ligger godt på plass i hullet. Jeg har riktignok ikke spesielt store hender.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg får vel ta en tur å se på litt alternativer.

Man skulle fått stokk ala denne Rugeren, da hadde jeg ikke vært i tvil ;-)

FLCMPWSgreen2W.jpg

 

Har uansett bestilt ett triggerkit fra Yodave...kjekt å ha, og kan evt brukes på 452`en som jeg har fra før.

Tror nok jeg lander på en Thumbhole Varmint.

Link to comment
Share on other sites

fikk min 455 TH på fredag. Trodde alle TH ble levert med varmint-løp?

Jeg var aldri i tvil om hva jeg skulle ha. Vekt og pris var mindre viktige kriterier. pakke med ase utra rimfire demper og gamo 3-9x40 samt kapping og gjenging av løp, og montering kom på 6600,-

Fikk lignende tilbud fra flere, så det bør du kunne få til.

 

Kappa forresten pipa på 48cm.

 

Ble litt lang i armene av å gå å bære på den i helga, så den føltes tung.. Men nå har ikke jeg reim da.. :P

Ellers kan jeg nevne at jeg har stutt-tjukke pølsefingre som ikke passet 100% i stokken, men dette var kun en bagatell egentlig.

 

Kan ikke annet enn å anbefale :D

Link to comment
Share on other sites

jeg bestilte også et avtrekkssett fra yodave.

Jeg fikk kvittering fra paypal på betalinga, men ikke noe ordrebekreftelse e.l. fra yodave. Sendte de også en mail og spurte, uten at det skjedde noe mer av den grunn. Fler som har erfart dette? Kommer varene? :(

Link to comment
Share on other sites

Fikk bare paypal kvittering jeg også... kommer nok en vakker dag :) 10 dager er vel ca. passe å vente på internasjonal brevpost.

 

Damn jeg får lyst på custom stock nå. Har aldri brydd meg stort om..eller i det hele tatt tenkt tanken på å customisere ei børse, men jo mer jeg googler emnet, jo mere kult dukker det opp. Og siden jeg fra før elsker å customisere både biler og motorsykler så vet jeg hvor dette ender.... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...