Jump to content

Pistol/våpenforhandler Møre og Romsdal


Preeben

Recommended Posts

Bortimot ikke eksisterende er nok mere dekkende.

 

Om du er nybegynner, er det stort sett kun via medlemmer i klubben din du får mulighet til å se på og prøve håndvåpen. Om du er ute og konkurrerer får en se mye mer (ofte kjenne på og til og med prøve også). Spør de med erfaring i klubben din, helst de som konkurrerer mye.

 

Hvilke bruksområder skal de brukes til?

 

P.s. Hvilken pistol i 357m er det du har tenkt å kjøpe da? (DE er vel den eneste?) Om det er revolver du mener i 357m, er det normalt S&W686 eller Ruger GP100 som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Bortimot ikke eksisterende er nok mere dekkende.

 

Om du er nybegynner, er det stort sett kun via medlemmer i klubben din du får mulighet til å se på og prøve håndvåpen. Om du er ute og konkurrerer får en se mye mer (ofte kjenne på og til og med prøve også). Spør de med erfaring i klubben din, helst de som konkurrerer mye.

 

Hvilke bruksområder skal de brukes til?

 

P.s. Hvilken pistol i 357m er det du har tenkt å kjøpe da? (DE er vel den eneste?) Om det er revolver du mener i 357m, er det normalt S&W686 eller Ruger GP100 som gjelder.

 

Skjønte det egentlig :)

 

Tja, har holdt på et par år..

 

Pistoler/revolvere blir ikke kjøpt bare etter behov her, utseende og artigfaktor spiller en større rolle :) (.45 i grov. Litt uvanlig,men lagå! .357 mag i magnum 1)

 

DE står på ønskelisten ja, men er også interessert i revolver..

Link to comment
Share on other sites

.45 i grov. Litt uvanlig,men lagå! .357 mag i magnum 1

 

For ordens skyld - .45 ACP er grovt med den går ikke i klassen grov, kun militær (hvis det er NSF vi snakker om).

 

 

Hans Torslett: Hurtig grov har samme begrensinger som grovpistol ellers, for bane og felt. Regner med du mente hurtig militær.

Link to comment
Share on other sites

.45 i grov. Litt uvanlig,men lagå! .357 mag i magnum 1

 

For ordens skyld - .45 ACP er grovt med den går ikke i klassen grov, kun militær (hvis det er NSF vi snakker om).

 

 

Hans Torslett: Hurtig grov har samme begrensinger som grovpistol ellers, for bane og felt. Regner med du mente hurtig militær.

 

For ordens skyld - ligger en godkjent .45 tillatelse her :)

Link to comment
Share on other sites

45 kan du nok bare bruke i militærfelt og hurtig grov.

Sannes Våpen på Åndalsnes er nok det nærmeste du kommer, han kan ha noe brukt av og til, visst ikke så må du nok svinge innom Børselars, det er nok det nermeste med godt utvalg og kompetanse på håndvåpen

 

Er godkjent søknaden så.. Sannes våpen skal jeg snike innom :) kanskje det blir en tur innom børselars og, ser han har litt forskjellig :)

Link to comment
Share on other sites

8.25.7.1.3

Grovfelt

Pistol eller revolver iht. ISSFs bestemmelser for 25m Grovpistol. ref. ISSF 8.9 og 8.10

Kaliber 7.62 mm – 9,65 mm (kal. 0.30” - kal. 0.38”)

 

Bare pass på litt, mener de kan tilbakekalle tillatelse hvis den er godkjent på feil grunnlag.

Link to comment
Share on other sites

8.25.7.1.3

Grovfelt

Pistol eller revolver iht. ISSFs bestemmelser for 25m Grovpistol. ref. ISSF 8.9 og 8.10

Kaliber 7.62 mm – 9,65 mm (kal. 0.30” - kal. 0.38”)

 

Bare pass på litt, mener de kan tilbakekalle tillatelse hvis den er godkjent på feil grunnlag.

 

Nå ser jeg at jeg har gjort en liten feil.. Skal levere inn igjen/få redigert .45 søknaden imorgen da jeg har formulert meg feil.. Er 9mm jeg har fra før jeg skal bruke i Grovfelt og .45 i Militærfelt. Så da trenger dere ikke bekymre dere :)

Link to comment
Share on other sites

Problematikken har vel vært oppe på kammeret før. Kan bli problemer ved senere søknader nemlig, spesielt siden de noterer seg bruksområder og beskrivelser som du legger ved søknadene.

 

Ja ser den.. Det blir nok de to siste jeg kjøper, da er det fullt :) Men uansett greit å gjøre alt rett. Så blir en tur til de imorgen å få rettet opp i dette :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...