Jump to content

310gr i 35Whelen


358 Win

Recommended Posts

nei egentlig ikke, men har endel erfaring med lettere kuler. Tunge kuler i er passende krutt de samme som i 9,3 - dvs 203/150 med svært tunge kuler er hardt komprimerte ladninger med URP brukbart

 

Loggen sier 58 grs 203B bak 280 Swift. Ubrukelig hastighet og svært usikker ekspansjon.

 

310 tror jeg du sliter med å få over 670m/s V0 med. Ergo er maks effektiv rekkevidde ca 120m om du ønsker ekspanderende prosjektiler. 310 grs kulen er laget for patroner med større volum i .358 som STA/Norma Mag

Link to comment
Share on other sites

Er ekstrem ja. Er en kule som er laget for å duplikere orginale Kynoc 350 Rigby ladninger som har et større hylsevolum men var nok ladet til mye lavere trykk . Står på pakka at ekspansjonsområde er 1800- 2200 f/s. På de andre Woodleigh pakkene jeg har liggende i 8mm , både 200 og 220 gr står det 1900-2700 f/s så at 35 kulene er myke nok tror jeg men vet ikke.

Har nå ladet opp 3 patroner med 53gr N-150 og 3 med 54gr , så får jeg prøve de over kronograf i dag. Er igrunn mer bekymret for urunde hull i skiva enn at den ikke skal ekspandere.

Link to comment
Share on other sites

Fikk skutt tre av hver ladning i kveld. 53 gr N-150 ga 664, 662 og 658 m/s

54gr N150 ga 678 , 675 og 674 m/s

Skjøt kun på 50 meter men de ga i allefall runde hull i skiva på denne avstanden så det blir nok denne ladningen i elgjakta og på drivjakta i Polen. Blir ikke lange avstander så kulebanen er ikke en bekymring

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...