Jump to content

Kjøp av hele/halve slakt av hjortevilt i Telemark/Vestfold?


Grimm

Recommended Posts

I forbindelse med at jeg har begynt å jobbe på nytt anleggsprosjekt i Porsgrunn så blir det lite tid til storviltjakt vestpå. Jeg ønsker likevel å fylle frysen i jobbleiligheten med viltkjøtt slik jeg pleier.

Derfor lurer jeg på om det er noen som kjenner til virksomheter/jegere som selger slakt av 1/1 eller 1/2 dyr i området Telemark/Vestfold. Nedskjæring tar jeg selv, også evt. ettermørning om dyret ikke har hengt ferdig mørnet.

 

Det er mest interessant med hjort/rådyr, men elg kan selvfølglig også være aktuelt om de førstnevnte ikke er å få tak i.

Tips mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er positivt det Kjella gjer her, å linke opp ein seljar som er godkjend feltkontrollør. Den nye ordninga vi har fått adgang til, bør eit jegerforum som kammeret.no støtte opp under, og heller forbigå dei som sel kjøt ferdig nedskore og vakumert - utan å ha løyve (eller kompetanse?) til det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

Man har lov å selge hele og halve slakt til private husholdninger, til dette trenger man ikke å ha feltkontollert slaktet.

Feltkontroll gjelder hvis slaktet skal deles i flere deler enn 2, da inntil 8 deler, eller at det skal selges til næringsvirksomhet (kjøkken, hotell, osv.)

Man kan selfølgelig kjøpe slakt privat som er feltkontrollert, men det er ikke påkrevd.

 

mvh

olafen

(som er godkjent feltkontrollør)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...