Jump to content

Andre våpensøknad - Dokumentasjon av aktivitet og stevne...


Mightymoo

Recommended Posts

Jeg skal sende inn våpensøknad nummer to på revolver. Har allerede våpekort på en 22-pistol.

 

Snakket med våpenkontoret i Oslo og de sa at jeg måtte legge ved dokumentasjon for aktivitet og stevnedeltakelse.

 

De har en fysisk loggbok på klubben hvor man skriver seg inn. Skal jeg ta bilde av loggboka eller kan leder av klubben lage en bekreftelse?

 

Har vært med på ett approbert stevne (sist helg). Legger man ved resultatlista?

 

I hvilken form presenterer dere denne dokumentasjonen?

 

Jeg har trent i snitt hver 3dje uke (minus sommerfeiren hvor banen var stengt) og jeg har ett approbert stevne. Er det nok aktivitet for å få søknad innvilget?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan Oslo gjør dette, så andre som kjenner dem bedre får korrigere meg.

 

Men ja, print ut resultat lister og marker dem med markerings tusj, på ditt navn.

Å levere trenings logger, har jeg aldri gjort, noen gang, men det er mulig jeg har nok stenver til at de ikke spør etter det.

 

Men du skal vel kunne ha, inntil 4 våpen som nybegnner , så du burde ikke få noen problemer med å kjøpe en revolver, hvis du kun har en 22.

 

De krever vel også en anbefalling/attest fra klubben.

Link to comment
Share on other sites

Få klubben til å skrive en akivitets atest til deg (stemplet og underskrevet), så er du i boks.

 

For intil 4 våpen trenger du kun å ha 4 (fire) oppmøter i året på bana (drikke kaffe rekker lenge, bare du er inført i oppmøteprotokollen).

 

Legg ved kopi av startkort og medlemskort om våpenkontoret ønsker det (det har de krav på om de vill, selv om det er reinspika tull med en aktivitetsatest for hånden).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...