Jump to content

jeg har en remington 700adl-avtrekkhjelp


Tesla32

Recommended Posts

den er påmontert stokk for langhold, stokken er fin og kikkerten gjør jobben sin påtråss av dårlig merke. har tatt ståldelene fra kompositstokken og har noen spm. er det mulig å justere på orininaavtrekket? slik det er nå må jeg ligge vel lenge for avtrekket slipper. det er ingen dødgang i avtrekkeren så er fornøynd med den. men vil gjærne kunne justere til det lille trykket jeg er vant med på mine andre langpanger. noen som har noen velmennende tips å komme med?

Link to comment
Share on other sites

Står jo veldig godt beskrevet i den første linken http://quarterbore.com/library/articles ... igger.html" target="_blank som dukker opp då, følger du det som står der får du eit heilt ok avtrekk.

 

Jeg har fulgt denne oppskrifta på ADL'en min i 270, og justert avtrekket til rett i underkant av 1.5 kg. Godt fornøyd med forbedringen.

 

Sjekka ikke avtrekksvekta før justering, men problemet da var mest at avtrekket ikke føltes konsistent fra skudd til skudd.

Link to comment
Share on other sites

ja da fulgte jeg rådene fra kammerbrukerne og fem minutter etterpå hadde jeg et nydelig avtrekk :D skal få lånt meg triggerpullgauge imorra så jeg får sjekka avtrekksvekta.

så er det neste sak jeg ikke er fornøyd med denne; fikk med originastokken men den var uten avtrekksbøyle. og skruene som står på langholdstokken passer ikke. mao jeg kan ikke jakte med børsa da den har militært utseende. ikke så veldi nøye da jeg har andre rifler til det, men jeg liker å ha ting på stell.

det som er hovedbryet/prosjektet mitt nå er å få tak i ett av de gml Kongsbergløpene i 30-06 med hele 71-72cm lengde. 6.5x55 min har 72...

poenget er jo at jeg vil bygge en langholdrigg og da er originalpipa på 55cm litt stusselig(noen som husker pipesnurr på originalpipa?

er det noen sjeler der ute som har vært borti dette før eller vet om en Kongsbergpipe lar seg tilpasse låsekassa til en 700adl? med lang pipe og brems vil følt rekyl minske. og dermed kan jeg lobbe avgårde tunge kuler lengre

alle tips tas imot med takk være seg børsemakere, løpsemner og erfaringer fra Dere

Mvh tesla32

Link to comment
Share on other sites

har fått noen tips på pm så det kan se ut som en muffe ala heen-muffe kan bli løsningen. fant ut at jeg ville gjøre stokken tyngre for å redusere rekyl. choate "the ultimate sniper" stokken har små "lommer" fremme i forskjeftet. samt et stort rom inni pistolgrepet. dette ble fylt med rundkuler til svartkruttvåpen og pakket sammen med bobleplast for at det skulle ligge uten å rasle. må si meg fornøyd med den McGyver løsninga. på banen idag var det merkbart mindre rekyl enn sist jeg testa riggen. ammoen var s&b sine 180grains fabrikk. skjøt noen hjemmeladet speer 168 hpbt men der har jeg slurvet i ladinga da presisjon var så som så. en snusboks samling på 70m er for dårlig.

edit. glemte trigger måling men det kan ikke være mer en halvannet kilos avtrekk

Link to comment
Share on other sites

mao jeg kan ikke jakte med børsa da den har militært utseende.

 

ble det forslaget vedtatt da...?

 

ang bøyle og bolter, jeg rota vekk en av mine skjeftebolter, men våpensjappa her bestilte opp nye til meg, tok bare etpar dager. Ikke var det dyrt heller

 

Forresten så må du legge ut bilde av børsa :)

Link to comment
Share on other sites

nei det da var bare noe jeg antok hva gjelder militært utseende. jeg har fått donert bøyle fra en kammerbruker men takk for tipset. bor ikke du her i norges største fylke? var det Arve som fiksa nye bolter? jeg er en av de som enda ikke har lært meg å legge ut bilder. men om du kan slikt kan jeg sende deg en mail med bilde. bare send meg mailadressa di på pm til meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...