Jump to content

sabatti jakt lett noe særlig til hagle?


ayecaramba

Recommended Posts

Hei

 

Vurderer å kjøpe meg ny hagle, og lurte litt på Sabatti jakt lett-versjonen.

 

Er dette en hagle å anbefale, eller er andre i samme prisklasse bedre?

 

Er det autoejektor på denne?

 

Vel å merke er dette i øvre prissjikte av hva jeg var ute etter. Maks 10.000 kroner, og lettest / best mulig i forhold til prisen.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg vil ikke råde eller fraråde deg å kjøpe dette merket,.. det må du selv avgjøre.- Du finner nok flere tråder her på forumet der Sabatti er omtalt.

 

Det jeg vil komentere er at du beskriver deg selv som: "verdens dårligste hagelskytter".

Nå tror jeg ikke det er riktigt så ille :) , MEN om du ønsker å bli en bedre skytter, så er ikke "lettest mulig hagle" veien å gå.

Den veien blir i tilfelle, både lang og onødvendig vanskelig.

Finn deg i stedet et våpen med "normalvekt..(3 - 3,2 kg) og IKKE med for korte løp som også vanseligjør god skyting.

 

For de pengene du antyder (ca 10000), så får du også bra, brukte våpen av erkjent GOD kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde den haglen, og er veldig godt fornøyd med denne. Jeg kvittet meg med den pga at jeg skyter endel lerdueskudd, og siden den er veldig lett, så sliter jeg med at skuldra ikke vil noe særlig dagen etter :winke1:

 

Greie utskjæringer, OK treværk, så denne kan jeg gjerne anbefale til andre(Sett bort i fra at du skyter masse på lerdue)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en sånn 2-3 år, men byttet den ut for jeg ble aldri helt fornøyd med treffprosenten..

Kvalitetsmessig var jeg veldig fornøyd, aldri noe tull.

Rekyl med leirduepatroner var ikke noe problem for meg, men med 76mm jaktpatroner var den "frisk" for å si de sånn..

At den er lett er jo på mange måter en fordel, ivertfall på lengere turer, men jeg tror det trengs litt mere trening for å skyte skikkelig godt med en lettvekter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...