Jump to content

Vortex Viper HD 20-60x80


kruttlappen2

Recommended Posts

heisann,noen som har erfaringer med denne:

http://www.cameralandny.com/optics/vort ... hd20-60x80" target="_blank" target="_blank

 

Har sett behovet for et skikkelig spotteskop etter siste stevne,dog ikke i høyeste prisklasse.

Denne ser ut til og passe meg prismessig (6500) men skulle gjerne ha fått noen med erfaringer til og uttale seg før jeg kjøper.

Er denne brukende til å spotte 6,5 hull på 500 meter?

 

Ps. Har ikke tenkt å gå høyere i pris og har tenkt og handle her i Norge.

Fint med tips om hvem som har den i tillegg til Jaktfall, prisen er som sagt 6500 men billigere går også an 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke svart deg før jeg glemte det, sorry for det. Må si at selv HD-versjonen til Vortex ikke imponerte meg nevneverdig. Det er jo nå noen år siden jeg kjøpte Swaroen, og før jeg fikk tak i den (sa jeg at det lureste er å finne en brukt tysker?) så undersøkte jeg en god del, og jeg testet.

Du skal ringe Naturogfritid på Lista/Borhaug, eller Kikkertspesialisten, og få en pris på en Opticron ES80GA ED, evt en HR66. JEg er rimelig sikker på at disse teleskopene er de som gir mest kontrast og oppløsning for pengene. Og helt sikker på at de er de beste i den prisklassen.

Boraug kan man jo tilogmed ta en tur til, og teste skopene hans på måsene som sitter utover moloen.

 

Det fins igrunn bare et stativ å vurdere, og det er Manfrotto 055. Med videohode f.eks. 128 RC koster det røffligst 2500,- Man kan vurdere, særlig om en skal gå langt, og om en kjøper en 66mm (som egentlig er nok), et 190 stativ og 700-hodet.

 

Hadde ikke jeg vært så forbanna blakk skulle jeg kjøpt en APO Televid 65, eller en Swaro ATM 65D og solgt Gamle-Swaroen... Den er for diger med en gang man skal utom veien - men det ER deilig å se forskjell på 6.5 og 338 kulehuller på 600m 8)

 

EDIT: Glemte Nikon, om du vil enda lavere i pris, så skal en ikke kimse av Nikons Fieldscope ED50, det er en skarp liten tass, og Fieldscope III er storebroren.

 

K

Link to comment
Share on other sites

http://naturogfritid.no/126560/Optikk/T ... 30x+okular" target="_blank" target="_blank

Jeg har denne med fast 30x forstørrelse. Skal ikke påstå noe, men jeg tror det er den billigste som er bra nok. Jeg så ikke mine egne 22-250 nålestikk på unl 500en sist (kanskje fordi halvparten blåste utforbi skiva :| ), men 338 gikk veldig greit. Jeg kan prøve å få det med på grotjønn så du kan få kikket i det. Burde hatt Kristers Swaro for å sammenligne i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Hei,takk for svar.

Fikk et kjempetilbud på vortexen som jeg slo til på,så nå er det bare et skikkelig stativ som mangler.

Må forresten berømme Mbo trading for topp kundeservice og utrolig bra priser.

Virker som om Magne der er en som setter pris på kundene sine,han svarer på mail og telefon i motsetning til visse andre og gir på toppen av alt gode priser.

Blir og handle mer der ja. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...