Jump to content

Amatør prøver å fikse opp ei gammel hagle


pax_corpus

Recommended Posts

Hei igjen.

Har en gammel Sauer som jeg prøver å fikse opp til jakt på sjøen 1. oktober. Jeg har demontert alt som demonteres kan, og prøver nå å sette den sammen igjen. Da jeg (forsiktig) demonterte hagle, så ramlet det ut en liten fjær. Hvor skal den være?

 

Fant også en gjennomgående sprekk i kolba. Regner med at dette fikses lett med epoxy. Riktig?

 

1271877.jpeg

 

1271880.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som slagfjæren, det finner du fort ut ved å trykke inn avtrekkeren. Hvis hanen ikke blir slått frem stemmer teorien min 8)

Da skal du se etter en aksling e.l. som passer til sporet i øvre ende av fjæren og en fordypning som passer til tappen i den andre enden.

En kvalifisert gjetning: sporet skal antagelig nedpå den øverste av de to bakre akslingene i forhøyningen på bunnplaten som holder hanen og utløseren. Tappen skal i så fall ned i en fordypning på undersiden av hanen.

 

Flott at du vil ta skikkelig vare på en fin gammel hagle :thumbup::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Våpenolje må alle store gutter ha 8)

 

Hvis du bruker whitesprit til å rengjøre med,skal den inneholde nok olje/fett eller hva det er i den til å smøre og beskytte tilstrekkelig i en periode(ihvertfall til du får dratt ræva di på butikken etter våpenolje 8)

 

Få tak i deg en sånn Aerosolboks med våpenolje,den er gull til slikt bruk.

 

Jeg kjøper Biltema sin fordi:

A:Den er billig

B:Det viser seg at den holder mål til min bruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...