Jump to content

Hagle patron til 44 magnum


ssgp2

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hei

Takk for svar. Har tatt meg noen timer for og bla litt i gamle Handloader magazine (har alle sammen ifra 66 og opp til i dag) fant en innteresant artikkel om lading av hagl patroner til div håndvåpen,denne artikkelen er i Handloader no 234,april 2005.

 

ssgp2

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk noe sånne haglpatroner da jeg kjøpte min revolver, men hva brukes disse til?

Neppe noe fornuftig. Jakt med revolver her er forbudt her, og jeg tviler på om jakt på matvilt med haglpatroner i .44 Rem mag. er aktuelt i noe land. Mulig at de rent teoretisk kunne felle spurv på noen få skritts avstand.

Patronene inneholder for lite hagl, og for små halg til at de feller noe som helst.

Det vil si, jeg har brukt dem til å perforere vepsebol (bebodde!) på noenlunde sikker avstand, 3 - 4 meter.

Det er nok også største praktiske "skuddvidde" for slike patroner.

Link to comment
Share on other sites

Må alt en gjør være fornuftig MR Kalstad?,tenk hvor kjedelig alt vil bli da. Har skutt rotter og mus med min 44 selv om det pr definisjon av en eller annen lov sikkert ikke er lov,men du hvor gøy!!!

Bare det og lade disse små "dingsene" er morro,det syntes jeg og da velger jeg og fortsette med det selv om det sikkert virker litt ufornuftig..

Takk til de som har sendt PM om dette til meg.

 

ssgp2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...