Jump to content

Westley Richard-våpen


hyperlink

Recommended Posts

Har i lengre tid kikket etter en WR-hagle, men det er ikke mange av de haglene i Norge. Ligger noen på Huntershouse, men syns det er veldig vanskelig å finne "den rette". Grunnen til at jeg kikker etter en slik hagle er at jeg ganske tilfeldig kom over en mauser som WR har bygd opp (425 WR) som jeg nå pusser opp til tilnærmet original stand - da er det stas å kunne ha en hagle fra samme børsemaker.

 

Noen som har tips til hvor, og evt hva jeg spesielt bør se etter? Haglene ligger jo på rundt 40-60' så det er jo mye penger. Kanskje Purdey har noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, jeg har et tips og det er england. Kankskje hunters house, Qluet er og ha de nødvendige midler klare til enhver tid slik at man kan stå parrat til å gripe sjangsen når man får den servert. Man vet aldri når slike godbiter dukker opp. Det være seg på auksjoner og lignende. Når det gjelder å handle andre hånds våpen av litt eldre årgang er dette usansynlig vanskelig og prissette og kreves et trened øye for å spotte ting som gjør at våpenet er mindre eller mer verdt. Regner også med at du vet forskjellen på en Drop Lock WR og en vanlig box Lock våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...