Jump to content

Hagla lekker


hunting jack flash

Recommended Posts

For 6-7 år siden var jeg så uheldig å kjøpe en hagle som slo gnister i knekken mellom løp og låsekasse. Den blei reklamert og jeg fikk en ny hagle i bytte mot denne.

 

Nå 6 år senere, mistenker jeg at den ''nye'' hagla gjør omtrent det samme. Har skutt den i mørket og kan ikke se noe tegn til gnister, men etter et par serier på lerduebanen føles det som om jeg har fått sand på høyre øye. I overgangen mellom løp/låsekasse kan jeg se spor av kruttslam mot toppen av øvre løp.

 

Så til spørsmålene:

1 - Er dette vanlig?

2 - Hvordan kan dette sjekkes skikkelig?

3 - Hvis pasningen mellom løp/låsekasse er dårlig, kan det evt gjøres noe av en kompetent børsemaker?

 

Takker for innspill, antar at den blir med på jakt uansett i år. Lerduebanen derimot er jeg litt usikker på.

Link to comment
Share on other sites

For det første - "pakkningen mellom løp og låsekasse" er patronen du bruker, altså hylsa. Hvordan ser den ut etter at du har skutt? Er det slått hull på tennhetta for eksempel? Da kan det være noe galt her...børsemakern sjekker.

 

Så nummer to - det er ikke uvanlig med litt sot bak i kammeret eller på våpenets låsekasse etter mye skyting, så det trenger ikke være noe som er feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...