Jump to content

Gammelt slavia 631 Lux til pers over kronoen.....


D52

Recommended Posts

Siden jeg endelig har fått meg en Chrony kan jeg også få målt sakene her :)

 

Nå var det min gamle og urørte Slavia 631 Lux fra 1992 som skulle i ilden. Jeg kjøpte dette nytt i 1992. Så jeg vet at det aldri er rørt en eneste skrue på dette, eller fjær...

 

Er oppgitt til ca 170ms.

 

Her er stringen med Meisterkugeln.

 

191.1

194.1

193.3

195.7

193.6

194.7

190.5

194.2

192.5

194.6

 

Lo 190.5

Hi 195.7

Av 193.5

Es 05.20

Sd 01.41

 

Så det gamle jønnet er visst i bra stand fremdeles :)

 

DSC_0478.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg endelig har fått meg en Chrony kan jeg også få målt sakene her :)

 

Nå var det min gamle og urørte Slavia 631 Lux fra 1992 som skulle i ilden. Jeg kjøpte dette nytt i 1992. Så jeg vet at det aldri er rørt en eneste skrue på dette, eller fjær...

 

Er oppgitt til ca 170ms.

 

Her er stringen med Meisterkugeln.

 

191.1

194.1

193.3

195.7

193.6

194.7

190.5

194.2

192.5

194.6

 

mener å huske at det ble omtrent slike tall over min krono også.

Link to comment
Share on other sites

Ja det stemmer. Det var ca 190+ på din kronograf også. Jeg syntes det var litt rart at den gamle slaviaen skulle gå over det den skulle, og det med vanlige kuler, ikke sånne lette plastraketter...

 

Mulig jeg kjøper printer så blir det lettere å loggføre resultatene. Men en video er jo et bedre bevis. Selv om det jo ikke beviser av flaffesaken er orginal da.

Link to comment
Share on other sites

1200 med frakt, brukt her på kammeret.

 

Henger en arbeidslampe rett over den inne og da funker det fint. Man må ikke bruke diffuserene inne heller, prøv uten. Da bruker man bare pinnene som siktepinner. Denne har delbare pinner. Korte pinner inne, lange ute. Samt at diffuserene kan deles slik at man bruker 2 eller tre deler. Korte pinner, 2 deler. Lange pinner, 3 deler. Og 5mtr kabel til displayet. Lurer litt på printer for å logge lettere. Men funker fint å skrive sjøl også

Link to comment
Share on other sites

Bruker to vanlige stålamper, type 60 watt om jeg ikke husker feil.

 

med "skyscreens" over funker det flott, men som alltid må 4,5mm skytes ganske tett på, og det kan hjelpe å sette opp to langsgående pappskinner nær kronoen for å ikke belyse prosjektilet, kun skyscreenene eller hva man nå måtte montere over. en kompis laget en innretning hvor en gammel hvit slaktekasse stod over, med en bygglampe under, det funka fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...