Jump to content

Skal ha jaktdress, men signalvest eller lue?


Kraakefjes

Recommended Posts

Har store planer om å snope meg en jaktdress nå snart, har sett på litt forskjellig, budsjettet er egentlig minst mulig, men realistisk fra rundt 1500 til 2500, har lyst på noe som kamuflerer, men skulle jo hatt noe i signalfarger så folk vet hvor jeg er også ;) Så da lurer jeg på hva som er å anbefale av kombinasjoner..

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et sett med Veidemann fra Jaktdepotet. Veldig fornøyd ift pris. Det var den camogreien....Elgfall?

Buksen er helt kanon,- passformen for jakken er litt mer laber. Du skal ha spist godt og over lang tid før den sitter som et pølseskinn for å si det sånn. Har forsatt ingen problemer med å få lukket glidelåse :roll: n

Er du paranoid og tviler på kompisene dine så kan du tre på deg signalvesten fra bilen. Event kjøpe en i blaze-orange hvis du vil se ut som om du har rømt fra en institusjon.

 

De områdene jeg jakter i tar litt på antrekket kan du si.. Lite tweed og vadmel i omløp.

Link to comment
Share on other sites

Elgfall-dressen er helt ok, den, så lenge man har i bakhodet at det ikke er en Norrøna- eller Härkila-dress til fire ganger så mye. Mange ok løsninger, lydløs og et oransje armbind i lommen, om det kan hjelpe deg.

 

Størrelsene, derimot, er litt snodige. Jeg er 1,87 høy og normalt bygd. Eller storleik S, som Veidemann ser det. Skulle likt å se han de sydde str L etter... :-D

Link to comment
Share on other sites

Prøver å svare på det jeg tror du spør om...

 

Kommer litt an på hva du skal jakte;

For rype/skogsfugljakt, bruk en orange eller rød cap / hatt / Lue.

For jakt på hjortedyr kan du vel fint kunne bruke en orange vest som er "kamofarget" hjortedyr er så vidt jeg vet fargeblinde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...