Jump to content

Jakt er best


Truls

Recommended Posts

Nok en gang synes jeg bladet Jakt er det beste. I den siste utgaven er det særlig to artikler jeg synes utpeker seg. Den ene handler om planene for å GPS-dokumentere jakthundenes mpåte å jobbe på under jaktutøvelse. Den andre - som er min personlige favoritt - er en artikkel om losens hemmeligheter og hva som får elg til å stå for los og hva som kjennetegner en god elgstiller. Artikkelen har også et par tips fra en erfaren elghund-mann om hva som skal til for å lykkes med innjaging.

Egentlig er det litt merkelig at jaktbladene fokuserer så lite på jakthundene, som tross alt er en svært viktig faktor for svært mange som driver med jakt, enten det er etter storvilt eller småvilt. I stedet brukes de beste reportasjesidene på gjenfortellinger av jaktopplevelser som andre har hatt. For all del, slike fortellinger kan være fine, men jeg synes det blir litt mye langhalm.

Det dreier seg egentlig om at jeg, som leser, er mest opptatt av min egen jakt, ikke av alle andres. Jeg vil helst lese og lære og bli inspirert til det jeg selv skal drive med. Og da kom disse hundeartiklene som sendt fra Jahve. Det er rett og slett for lite matnyttig stoff, syns jeg. Bortsett, selvsagt, fra produktomtaler og stoffet som produseres av Jørund Lien og hans kolleger.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Jakt er hakket bedre enn f.eks Jeger. Jeg var selv en del av en 4-siders "skrøne-historie" om sjøfugjakt i Jeger for noen år siden. Som deltaker så jeg jo at mesteparten var fri fantasi. Det ble også brukt bilder som ikke var tatt den dagen. Historien var rett og slett så håpløs at jeg ikke gadd lese gjennom hele selv engang. Mon tro da hvor kjedelig andre måtte oppleve dette. Abonnementet på Jeger er forøvrig oppsagt for lenge siden....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...