Jump to content

Barnes TTSX 120grain og N160


Knotte

Recommended Posts

Heisann.

Har lett "over hele nettet" etter seriøse ladedata på TTSX 120grain og N160 krutt, kaliber 6,5X55, men finner ikke noe særlig på dette. Rifla er en Tikka T3 Hunter.

Håper på svar, da jeg skal lade opp litt til rådyrjakta (og oppskyting).

 

Mvh Knotte

Link to comment
Share on other sites

Du kan greit begynne på 45 grs og gå oppover. Ladet 130grs TTSX med 44grs N-160

 

Hvor langt opp kan man gå før det begynner å bli maksladning? Greit å vite når man skal stoppe :forvirra:

 

 

 

Jeg ente opp på 48grs N160. DETTE ER NÆRME MAX og ladningen bør brukes med forsiktighet. Men i mi børse går det godt. Hastigheten er på 890m/s og presisjonen er bra. Jeg fikk aldri bra presisjon før jeg kom opp i 47-48grs N160.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært en tur å prøveskutt litt, og det ble nok 48 grain n160 som ga best resultat (12mm/100m). Patronlengda satt jeg til 77mm, men det ble uansett endel sot rundt hylsehalsen selv om kula står langt nedi hylsa.

 

Mvh Knotte

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som har andre patronlengder? Når jeg setter min til 77mm så har jeg 2,4mm friflukt. På 48grain N160 og COL77 så hører jeg ikke kruttet i patronen når jeg rister på den, så hvordan blir det hvis jeg stapper den dypere. Komprimeres ikke kruttet unødvendig da?

Det er ikke det at presisjonen er for dårlig, men ønsket mitt var at jeg skulle bli kvitt noe av sotinga....

 

Mvh Knotte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...