Jump to content

Lading av nosler accubond i 30-06


Hjortefot78

Recommended Posts

Neida...renner ikke over, men må nok komprimere kruttet en del for å få kula langt nok ned i hylsa

Men om ikke det gjør noe så er det muligheter alikevell

Har forsåvidt N-140 krutt også om det kan vere bedre å bruke ?

Løpet er kappa til ca 50 cm

 

Sent from my GT-I9100

Link to comment
Share on other sites

Hei Jan,

 

58 grs med N-160 er normalt sett nesten uansett hylsefabrikant en svært moderat komprimert ladning. I normale løp kan du forvente deg mellom 825-835m/s.

 

Maks med den kula vil i de fleste tilfeller være 1-2 grs høyere.

 

Winchester og Norma hylser er de romsligste 30-06 hylsene. I tyngre Federal, Lapua eller Remington hylser vil du med patronlengde ca 83mm moderat komprimere 58 grs ladningen.

 

Patronlengde på fabrikkammo er uvesentlig. Patronlengde i rifla di er det eneste interessante. Å finne den bør du ha erfaring nok til å gjøre selv - når du går til det skrittet å lade din egen ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

hmm.

 

Når jeg ladet med N-160 og samme kule gikk jeg etter data for 167gr scenar herfra http://pdf.textfiles.com/manuals/FIREAR ... avouri.pdf

col blir 84,4mm og uten å sjekke notatene mener jeg at jeg fant best presisjon rundt 58gr max er 61,5gr.

jeg hadde ikke på noe tid komprimerte ladninger eller problem med at kruttet fløt over.

lader på en rcbs ammomaster og brukte remington og norma hylser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...