Jump to content

Lading med 3n37 Withovori SLETTES


skyttsengelen

Recommended Posts

Hei folkens. :D Lader 9mm tangfoglio G M med 124grs kule.Og har prøvd 320,330 og 340 krutt. Men er litt nyskjerrig på 3N37withovori. Hvilken erfaring har dere med dette kruttet?

Og en annen ting :skruen for justering av skuret løsner. Og har ikke mye lyst til å bruke locktite der :? Ved 320-330 krutt er ikke problemet der (pga liten rekyl) Hva gjør dere???? :?::?::?::?: Noen erfaringer her på forumet!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er ca 15 årsiden jeg brukte dette kruttet i 9mm.

Finner kun manglefulle notater fra den gang.

Brukte 5,8grain med 3N37.Bak ei 124grain RN kule.

OVL: 29,5mm.

Har ikke noe faktor målinger.

 

Ladeboken utgave 4 foreslår:(Tror dette blir ei hissig ladning)

6,5-7,0 grain. Bak ei 124grn XTP kule

OVL: 28,6mm

 

Vihtavuori:

5,5-6,1grn. Bak ei 124grn RN Rainier kule

OVL: 29,0mm

 

Sierra:

5,0-6,3grn. Bak ei 124grn RN kule

OVL: 1.090"

Link to comment
Share on other sites

He he, - 3N37 er et av de mest mytomspunnende krutt.

 

Det gir "garantert" høyeste hastighet du nonegang har sett i en 9mm og garantert den beste pressisjonen + nesten ingen rekyl :mrgreen:

 

Brukte det endel 3N37 tidligere, men bruker nå utelukkende N330 til 9mm.

Betydelig bedre egnet til felt og praktisk ladninger (ikke major da) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bluedot var vel enda mer legendarisk, hadde mye moro med det før jeg forstod at ingenting kommer gratis :oops:

 

3N37 er et ypperlig krutt for beintråkka 9ere, type 124grs@1200ft/s. Til svakere ladninger har det lite for seg, du får lett soting. Har ikke ladedata for hånden, med ladninger på dette nivået må en uansett utvikle de selv for eget våpen og ikke minst egne hylser.

Link to comment
Share on other sites

115 /355" remington + 6.0 grains 3n37 gir i min tanfoglio limit. med 6" polygon riflet løp en snitt på 10 skudd på 1347 f/s faktor 155

124 gr rainier 5.5 gr. 3n37 snitt 1084, fakt 134

124 frontier 5,5 gr 3n37 snitt 1227, f 152

dette er mine gammle kronograferinger fra 12 år tilbake ( 28,5)

Link to comment
Share on other sites

3N37 er gode greier for høye hastigheter, under forige test fikk jeg 1340fps :D

Om liten rekyl er ønskelig, så er oppskriften å bruke den tyngste kula du kan få til for kalibret, og det raskeste kruttet som er mulig for å få den faktoren du vil ha. Med andre ord 3N37 er ikke kruttet for dette.

 

Rekyl er summen av all vekt som skytes ut, inkludert kruttet, raskere krutt vil ha lavere ladevekt, og mindre jet effekt ved munningen. 310/320 og lignnende krutt er dog mere krevende å lade med, da det er god plass til dobbeltladning, som vil sende hele "Vrangfoglioen" i bane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...