Jump to content

Flytter til Ålesund, hva nå?


Hjorgel

Recommended Posts

Sukk, ja så kom dagen som selvsagt måtte komme... Puddingen ville flytte hjem igjen, og når hun i tillegg fikk et attraktivt jobbtilbud var det søte liv her nede i bergen slutt! Flyttingen er jo også selvsagt satt til slutten av september så da var jakta også ødelagt for i år. Snakk om å drite på draget. Så da kommer det store spørsmålet, hva er det å finne på rundt om kring på møre? Her hjemme har jeg vært bortskjemt med alenejakt på hjort på familegården, men blir litt langt å pendle fra ålesund til kvam hver helg. Hvordan er mulighetene for å skaffe seg hjortejakt/småviltjakt rundt om kring i ålesund distriktet? Nå tenker jeg ikke for i år, det toget ser jeg jo er rævkjørt, men tenkte for en gangs skyld å være føre var for neste sesong.

 

Takker for alle positive innspill, trenger all den oppmuntring jeg kan få nå!

Link to comment
Share on other sites

Du får sende meg en pm når du er på plass. Så skal jeg ordne småvilt jakt i år til deg.Hjortejakt er litt værre men jeg har kontakter. Du er velkommen til å skyte sammen med oss på fredager og kanskje vi klarer å lage langholdsskytter av deg oxo ;)

 

Velkommen til Sunnmøre.

 

Sent fra min alltid strømtomme Galaxy Note.

Link to comment
Share on other sites

Nja, vet da av en og annen krypskytter fra både Sunndal og Molde :? , faktisk flere fra det ene stedet enn fra Kristiansund...

 

Fergestedet Molde forsvinner det når Møreaksen er på plass 8) , fylkeskomunen nedlagt og fylket har fått felles flyplass på Gossen!

 

 

Obs-innlegget kan inneholde ironi og/eller spor av humor; jeg har eiendom i Molde komune, og koser meg med underholdningen div tullinger lager i "fogderistriden"..

Link to comment
Share on other sites

Hjertelig velkommen til Ålesund :)

 

Flytta tilbake til sunnmøre etter 8 år med videregående og studier i Oslo. Eg har ikkje angra eit sekund på det. Jaktmuligheter er det absolutt, du må berre komme i kontakt med dei rette folka. Du må ikkje dra langt ut fra byen før du finner ein brukbar bestand av både hjort og rådyr. I motsetning til deg kom eg heim til mine jaktmarker, så derfor blei det litt lettare for meg. Men trur nok du har muligheter for å skaffe deg rådyrjakt med litt research.

 

Er det i sjølve byen du flytter eller i utkanten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...