Jump to content

Lesebriller og kikkert


Goggen

Recommended Posts

Har hatt litt problemer med å se på skytebanen i år og hadde begynt å lure på ny kikkert da jeg plutselig kom til å ha på lesebriller ved innskyting av nye patroner. Plutselig var kikkerten god nok :roll: . Lesebriller har jeg hatt i 2 år men tanken på å bruke briller ved skyting hadde ikke slått meg. Jævlig plundrete å ha på briller på jakt, når jeg ser godt nok de minste detaljer på alt over 1 meters hold og da kun vil ha nytte av de i skuddøyeblikket.

 

Hva gjør dere som har lesebriller ? Brukes de på jakt eller fins det andre løsninger ???

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i klubben. :lol:

 

Man har ulike muligheter.

Du kan ta en laseroperasjon, dyrt men kan fungere bra.

Du kan venne deg til å bruke briller/linser.

Med rett kikkert kan du vel justere kikkerten slik at de kompenserer for synsproblemet.

 

Selv har jeg kjøpt "skytebriller" som er 0,5 dioptri sterkere enn "dagligbrillene". Da ser jeg uten problem jernsikter og trådkors. Men når jeg bruker Aimpoint må jeg bruke "dagligbrillene" for å se blinken. Og hvis solen skinner er det jo greit å ha solbriller med styrke!

 

Problemet er i praksis å huske å sette rett brille på nesen. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...