Jump to content

Yildiz igjen... :-)


GS Terje

Recommended Posts

Heisan.

 

Jeg vet at Yildiz og andre tyrker-hagler ikke er av beste kvalitet, men kan jeg forvente bedre?:

 

Kal.12/70 Yildiz SM (lettevekter 2,7kg), 5 år gammel, ca 2000-2500 skudd, normalt vedlikehold og puss.

Var på banen idag og knekt tennstift.... :overrasket:

 

Tilfeldig eller ikke uvanlig?

I tillegg har det vært endel klikk og dobbelskudd, sprukket undertre/forskjefte og løst reimfeste....

Har jo oversteget garantien med noen måneder, uansett børssa må til hagledoktor...

Er jo bare en måned til.... :D:D

 

mvh Terje

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om du burde hatt ny hagle på garantien. De skal ikke være så dårlige uansett kvalitetsrykte.

 

Dersom du har hatt børsa inne til reparasjon for samme feil for tredje gang, har du rett på ny i følge forbrukerkjøpsloven.

 

Har hørt at de tidlige modellene av dette merket hadde en noe tvilsom kvalitet, men at det ble bedre etter hvert. Om det stemmer, vet jeg ikke. Kjøpte selv en for 7 år siden, da jeg begynte å jakte. Hadde dobbeltskudd et par, tre ganger. Leverte den inn, og de fant ikke noe feil. Det ga seg i hvert fall. Ellers fungerte den knirkefritt.

 

Jeg byttet den inn i fjor i en gammel Fabarm Gamma 20/76. Den passet meg bedre. Ellers var jeg i grunn fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Helt normalt for Yildizen! kjøp noe annet, de som skryter av disse har ikke brukt den til noe annet en noen få skudd på jakt.

Ungdommen i klubben våres kjøpte disse i god tro pga prisen og anbefalingene til forhandler (jaktgruppen) for bruk på lerduebanen men de røk hele tiden så disse måtte byttes ut med noe bedre.

Link to comment
Share on other sites

Var hos forhandler med hagla idag.

Helt tilfeldig at den ryker.... Javel

Jeg spurte om det var vanlig... Neida.

Og det var ikke nødvendig og bytte den andre.

Forhandler var velvillig og skulle gjøre dette til mandag.

Da blir'e hvertfall full runde på banen til tirsdag:-)

 

I etterpåklokskapen ånd tenker jeg:

Skulle handla ny hagle før ny dame kom i hus....:-))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...