Jump to content

Ruski ammo til trening


Recommended Posts

Hei.

 

Lurte på hva folks mening var om bruk av østblokk ammo (Wolf, Barnaul etc) til trening med rifle?

Er det verdt å kjøpe noe av dette inn eller bør en legge i et par kronestykker og heller kjøpe noe som S&B eller Federal American Eagle til treningsammunisjon?

 

Takker på forhånd for svar :D

 

-Skitne Harry

Link to comment
Share on other sites

S&B er vel ikke akkurat noe god treningsammo det heller, men når det er sagt så skjøt jeg i går for første gang men nypipa mi og lyddemper i 308 og måtte da bruke S&B 11,7gr FMJ ammo og børsa gikk helt greit den. Kanskje en og annen flue som jeg ikke helt kan forklare, men på 300m så synes jeg samlingen var god tross alt. Dette var jo en klin ny pipe.

Norma rekrutt er jo kjempe ammo å trene med synes jeg. Da får du gode hylser med på kjøpet også.

Link to comment
Share on other sites

S&b går hull i hull på 100m 223. Så att det ikke er så bra kan diskuteres. Har ladet en god del s&b. Ikke problemer. Cci hetter. Ett par har trange hettelommer. Sikkert bedre med federal hetter.

 

Med russer ammo så bør du være glad i og pusse.

Link to comment
Share on other sites

Russer ammo:

 

Kjøp ei pakke går den bra kjøp masse :mrgreen:

 

Sellier og bellot:

 

Kjøp ei pakke. Går ofte bra( Har gjordt det i alle kaliber og våpen jeg har testet de i 6 kaliber og 10 talls våpen) Når det gjelder lading av hylsene har jeg funnet ut følgende: Må trimmes ofte og trange hettelommer. Dette fikses ved å trimme ved behov og bruke winchester tennhetter 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...