Jump to content

Erfaring med Stoney Point Rapid Pivot Bipod


Hunderørret

Recommended Posts

Har ikke noen jakterfaring med den enda, da jeg fikk den til jul av min kjære.

Men jeg brukte den under de 30 pålagte skuddene før storviltprøven, og er superfornøyd.

Gleder meg til fredag 10. og starten på bukkejakta.

Å sitte godt sjult i en skråning med denne på børsa skal bli en helt ny opplevelse tenker jeg!

 

Ang. om den vil passe en TIkka;

Jeg kan ikke tenke meg annet!

Om du ser på dette bildet ser du hvilke deter festet består av:

4595a00a2d00ff6f8b47c940351e3f3d-image.jpeg

 

Den festes på din eksisterende "reimfestebolt" og settet inneholder nytt reimfeste som du bruker.

Samme patentet som mange vanlige to-fot benytter.

 

Eneste er at festet på disse blir paralellt med kolben og ikke rett ut i 90* vinkel slik de er til vanlig.

Det kan føre til en litt rar tyngdepunktforandring, og gjøre at børsa blir rar å bære på skulderen.

Jeg må ihvertfall teste litt forskjellige alternativer nå når jakta er igang og jeg får gått litt med den på skulderen.

Slik det er nå bare tipper rifla bakover og vil ikke henge normalt... :?

Link to comment
Share on other sites

Skal ut og teste min på reven i kveld.

Har festet den til børsa, tørrtrent litt. Virker veldig smud.

 

Lett i vekt, rask å justere i høyde ved å regulere vinkelen på beina, samt kjapp å flytte sideveis i og med at den er fast i børsa. Virker som greit reguleringsnivå, alt fra sittende på bakken til sittende på sekk.

 

Men som sagt: Ilddåpen får den forhåpentligvis i kveld på revejakta 8)

 

Du ser den også i bruk av Ulf Lindroth i filmen "Lockjakt på räv"

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har brukt Stony'n ganske mye på lokkjakt på mikkel men etter en stund låser ikke føttene no særlig lengre men siger sakte og sikkert hele tiden . Har plukket den opp og tørrpusset den ekspanderproppen i røret og da hjelper det litt men problemet er raskt tilbake så vet da f... hva jeg skal finne på :(:(

Link to comment
Share on other sites

Så bor du i polare strøk da Shooter2, er vel mye plast i denne stokken, som kanskje ikke liker seg noe særlig. ;)

 

 

Sako_35

 

Hei du ! Jo da er nok kulde som er problemet tror jeg men jeg skal forsøke og lage noen nye ekspanderdeler der så får jeg se . Ellers liker jeg den velig bra . Blitt flere rever jeg nok ikke har greid uten denne :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...