Jump to content

Remington 700 vådeskudd


gordonsetter81

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter en rifle, å hadde i utgangspunktet bestemt meg for en remington 700. Som alltid når jeg skal handle noe så gjøre jeg et lett søk på nettet for å finne litt mer informajson av produktet og best av alt brukeromtaler.

 

I mitt søk av dette våpenet så dukket det opp en del informasjon om at denne rifla har problemer med avtrekksmekanisme. Noe med at våpent kan løsne vådeskudd uten at noen rører avtrekkeren. Skudd kan gå av når en slår av sikringen.

Har også sett en dokumetar laget av CNBC som heter "Remington Under Fire: A CNBC Investigation" meget interesant dokumentar produsert i 2010. Jeg så den på netflix vist dere er interessert i å se den. I denne dokumentaren så sies det at at remington har kommet med et nytt avtrekksmekanisme, men at det er helt likt det gamle, som ikke er 100% sikkert. Har søkt rundt her på forumet å fant det bare så vidt nevnt i en tråd, men fant ikke noe mer.

 

Så det jeg lurer på er om noen har noe kunnskap rundt dette? Eller har noen egne erfaringer rundt dette? Er Remington 700 et usikkert våpen?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skulle "stille inn" avtrekkeren på min 700, så gjorde jeg følgende:skrudde ut skrue(motstand i avtrekk) til tennstift gikk frem ved avsikring(skudd), stilte deretter "litt" tilbake, og fikk dermed(i mitt hode) lettest mulig avtrekk :D, har skutt ca 2000 skudd i rifla siden da uten uhell, men tenker å levere inn til BM for justering i.o.m at det er litt grumsete. Tipper dette har skjedd i de fleste tilfellene. For ordens skyld:Jeg besitter liten våpenteknisk kompetanse, så fant ut dette selv ved prøving og feiling, vet at det finnes gode "guider" på nett for å gjøre dette trygt på egenhånd. Jeg tror ikke sikkerhet er et argument som taler mot 700 :?:

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Er vel egentlig blitt bevist at de vådeskuddene var grunnet at avtrekkermekanismene var justert langt ut over/under grensene som Remington anbefaler. En sak hadde vel også en MEGET dårlig vedlikeholdt rifle som hadde mye rusk, rust og gugg i avtrekker/sear. Sear holdt seg nede og når skytteren kjapt lukka bolten så gikk den av.

 

Jeg har mine egne meninger om R700 men ettersom at den er en av verdens mest solgte rifler og ekstremt populær tror jeg neppe det er noe å bekymre seg over :wink:

Link to comment
Share on other sites

gordonsetter81 - du kan trygt kjøpe M700 rifler. Det er strenge regler for sikkerhet i alle vestlige land og det beste beviset på at en riflemodell er trygg et at den er solgt i stort antall!

 

Rykter og drittslenging på nett bør vurderes med stor skepsis, som ofte kan du avsløre det som grunnløse påstander ved at det faktisk ikke er bevis til stede, kun teorier om årsak når det har skjedd ulykker med ulike våpen.

 

Ulykker vil alltid skje, men det er som regel alltid menneskelig svikt. Jeg har selv opplevd at min Mauser M98 plutselig "tok avtrekk" av seg selv når jeg tok ladegrep. Årsaken var noe smuss som hadde falt ned i match-avtrekket da den var hos en børsemaker, heldigvis oppdaget jeg dette da jeg tok ladegrep uten ammunisjon i. En kompis av meg opplevde at det var en stein(!) inne i løpet da han tok ut rifla for å skyte, heldigvis kikket han i løpet av gammel vane før han skulle lade opp...

Link to comment
Share on other sites

har en rem 700 i 375hh og er delvis fornøyd me den, men det eneste er at når jeg har skutt et par skudd så til slutt kan jeg bare dra ut bolten fra kassa uten å holde utløsern inne... så det er ikke en børse jeg ville ha dratt me meg til afrika får å si den sånn..

Link to comment
Share on other sites

Vel, Remington avviste vel disse påstandene ganske grundig?

En spesialist som vitnet for "ofrene" viste seg å ha solgt vitnemål til andre "ofre" mot andre produsenter :roll:

Våpen som skulle slippe bolten viste seg å ikke noensinne ha blitt rengjort o.s.v.

Se denne jeg poster og avgjør selv...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...