Jump to content

Smal Demper til Marlin 60ss


Sportskytter

Recommended Posts

litt på siden av emnet. men (60 ss).

 

1. er det bra presisjon med rette ammoen?

 

2. er det veldig hardt avtrekk? ( er det mulig å finne deler som kan gjøre det bedre)?

 

3. er den funksjonsikker med ammo fra sub til hi vel?

 

4. blir den lett skitten i mekanismen er den lett å demontere for puss?

Link to comment
Share on other sites

*Det er bra pressisjon med god amunisjon.

 

*Jeg synes ikke avtrekket er hardt,men har ikke målt det..

 

*Med sub ammo er det innimellom litt tøys... Men det er oftest v skitten mekanisme...(Sub ammo er jo bare til "lek".Er jo ikke brukbar etter min mening..

 

*Nei den blir ikke fort skitten.. Men om du vasker den i blant går jo alt som smurt vettu;-)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kjøpte min Marlin 60 tildlig på 90 tallet fra Aasrud, gikk jeg for en pakkepris med demper. Demperen som fulgte med var en liten Fransk Unique, denne gikk kkurat klar for laderøret. Overaskende effektiv med fjærer og skiver i stedet for faste baffler, men den rustet veldig lett.

 

Når det gjelder presisjon i Marlin 60, så luftet jeg min nå på tirsdag for første gang etter å ha beddet og polert avtrekk. Fikk en god forbedring, sansynligvis mest p.g.a avtrekket.. går nå greit innenfor snusboksen på 100m.

 

Avtrekket er temmelig horibelt, det finnes meg bekjent ikke noe erstattnings "kit" for å forbedre det. Mye kryp og tungt nok til å kunne løfte opp rifla etter det.. Men etter at jeg fulgte denne instuksen, ble det betraktelig bedre;

http://votefordavid.blogspot.de/2009/02/marlin-model-60-trigger-job.html Det er ikke lengre mulig å løfte rifla etter avtrekket og kryp er nesten forsvunnet. Skal man dra det litt ekstra langt, kan man bestille avtrekker og underbeslag også.

http://www.diproductsinc.com/Products.aspx?CAT=3603

Da får man i samme slengen erstattet plast underbeslaget som blir porøst og knekker med tiden. ..appropos, om noen som leser dette er/kjenner noen i USA som kan videresende det ett slikt sett til meg, så setter jeg stor pris på det ;)

Link to comment
Share on other sites

Mr. Kane

Du snakker om ettan eller general, den måler ca. 7 cm i diameter. Jeg vil gjerne ha noe mer info om presisjon på 50 m. på 100 m gjør værforholdene sitt med vind vind og atter vind til at en ikke kan bli helt fortrolig med resultatene. Så flere grupper på 50 m under opptimale forhold. spredning ca. fra til i mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...