Jump to content

Hva trenger jeg for å begynne med praktisk skyting?


Recommended Posts

Hva trenger jeg for å kunne begynne med praktisk skyting?

 

En kompis av meg som driver med det og som har drevet med det noen år, har smittet meg med basillen.

 

Vi begynte å prate om hva jeg trenger av kurs etc. men jeg finner ikke noe spesifikt på nett over hva jeg faktisk trenger.

er det også kurs i forskjellige klasser som med pistol og rifle?

og hvilke klubber som driver med dette og når det er?

bor mellom oslo og kongsvinger på grensa mellom hedemark og akershus.

 

 

 

er helt fersk på temaet så alt er interisant!

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen riflekurs foreløbig i alle fall, kort fortalt så trenger du pistol, hylster og helst 3 magasiner. Hvis du ikke driver med pistolskyting allerede må du ta det vanlige sikkerhetskurset hos en pistolklubb først før du kan ta praktiskkurs.

Det skader ikke å ha drevet med vanlig baneskyting først heller, evnen til å skyte presist er viktig i praktisk også, selv om mange påstår vi bare løper rundt og skyter dårlig ;)

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen riflekurs foreløbig i alle fall, kort fortalt så trenger du pistol, hylster og helst 3 magasiner. Hvis du ikke driver med pistolskyting allerede må du ta det vanlige sikkerhetskurset hos en pistolklubb først før du kan ta praktiskkurs.

Det skader ikke å ha drevet med vanlig baneskyting først heller, evnen til å skyte presist er viktig i praktisk også, selv om mange påstår vi bare løper rundt og skyter dårlig ;)

 

MÅ ikke ta noe sikkerhetskurs hos noen NSF klubb for å kunne starte med Praktisk pistol, man kan helt fint melde seg inn i en NFPS klubb og ta sine 6 måneder og godkjenningskurs der.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingenting formelt som hindrer det nei, men mange klubber ønsker at de som begynner med praktisk har tidligere erfaring og eier eget våpen. Men har man en mentor/kompis som man kan låne av så er det også i bunn og grunn greit. Det er meg bekjent ingen forbund som har krav om at man skal være medlem av et annet forbund før man melder seg inn.

Link to comment
Share on other sites

paragraf 13: For å få tillatelse til å erverve og inneha pistol eller revolver skal søker dokumentere seks måneders aktivt medlemskap i slik forening.

 

men folk ønsker og gi de som skal stå og skyte litt innføring i hvilken ende som er farlig. langtifra alle som kommer og skal skyte vet hvordan man behandler ett våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...