Jump to content

Hvilken liten lett sekk med feste for rifle skal man kjøpe?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har lenge prøvd å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe til følgende formål:

Jeg trenger en sekk som jeg kan bruke på f.eks rype/hare/revejakt (korte dagsturer). Her vil jeg ofte ha et salonggevær eller ei rifle, med demper, i sekken, så dette må være mulig. Den må og være forholdsvis lett å få tak i. (Har en Bergans Tuva sekk, her sitter rifla alt for godt fast, og det er ikke mulig med demper).

 

Har sett litt på Eberlestock sine sekker, men syns det er mye å velge i... Liker VELDIG godt at disse sekkene kommer med tilbehør som f.eks skytestøtte. Jeg må kunne bruke sekken som nettopp dette.

 

Hvordan er reimene til disse sekkene? Tenker da på tykkelse, og da med tanke på fluktskudd med hagle..

 

Er ingen ulempe om sekken har kamuflasje, ala mossy oak el. da jeg vil benytte denne på revejakt. Den kan ikke være farget på noen måte.

 

Kom gjerne med innspill og tips! :)

 

Pr. nå bruker jeg altså denne Bergans Tuva-sekken, men syns ikke den egner seg som skytestøtte, den er noe for stor (50l), men liker meget godt den rypenett-løsninga jeg har kjøpt til den. Men denne kan jeg sikkert flytte over til en ny sekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestilt meg sekk fra vorn.no. Du kan jo sjekke om dette er noe for deg. Jeg tenker noe samme bruksområde som deg. Håper at dette blir genialt til mange ulike typer jakt, både med rifle og hagle. Sekken er omtalt i jakt og fiske august 2012.

 

Har ikke fått sekken enda, så kan ikke si noe om kvalitet, men satser på at den holder mål ja!

 

Har sett eberlstock sine sekker i bruk også. Disse ser veldig fine ut, men tilgangen til våpenet er litt mer tungvindt. Disse holder, ut fra det jeg hører god kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Har en eberlestock gunslinger I. Valgte den fremfor II på grunn av vekt, og et minimalt mindre våpenrom. Rifla kan settes med kolben ned her også, men passer best med pipa ned. Må jukke litt for å tre ned kolben først, men det går. Kan anbefales på det varmeste. Brukes til elgjakt, toppjakt og skogsfugl, når jeg bruker sekk og ikke rumpetaske. Kjøpte direkte fra eberlestock.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Norrøna Finnskogen 40L Integral Pack

 

Den virker som en solid lydløs sak.

Har bare brukt den på familie turer og litt fiske men elsker den allerede

 

Bæresystemet er særdeles godt.

Rypenettet er faktisk enda bedre enn på Tuva

Ser "jakt" ut -ikke "krig"

 

Riflekoggen bruker jeg også til å oppbevare fiskestang eller fiskestol

 

Den har stoore lommer i topplokket

Du har tilgang til det du trenger oppi der

Nedi sekken trenger du bare å grave deg ned i ved rast eller klesbytte

 

Regntrekk må kjøpes utenom (helt sort)

Link to comment
Share on other sites

Eberlestock er vel for meg den ultimate.

 

Selv har jeg bare en superenkel liten sekk fra ABC. jahti sekk. Snøcamo som jeg bruker om vinteren på korte turer. Skal ha meg en grønn også.

 

http://www.abcfritid.no/produkt/riflesekk-gronn

 

Salongen med demper lå bra i den, enkel å ta ut og putte tilbake.

Dog fungerer den mildt sagt ikke optimalt med tofot....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...