Jump to content

Innskyting 17 hmr på "for kort" avstand


tremon

Recommended Posts

Skal hente mitt nye 17 hmr løp til CZ 455 i morgen og skal mer eller mindre rett på tidlig gåsejakt med det. Jeg har dog ikke tilgang til noe annet enn en 25metersbane. Ingen skytebaner åpne nå. Skyter den inn med CCI Gamepoint.

 

Forstår jeg infoen på denne siden riktig hvis jeg tror jeg skal skyte den inn på -1cm i høyden på 25m for å ha 0 på 100m?

http://www.cci-ammunition.com/products/ ... oadNo=0052

 

hva vil tilsvarende være for 150? (Evt. har noen link til en ballistikkalkulator som er god og gratis?)

Link to comment
Share on other sites

Ha med deg litt papp og ta noen testskudd i nærheten av der du skal jakte.

 

Joda - tenkte forsåvidt å gjøre det eventuelt. Men hadde vært greit å nulle siktet helt på innendørsbanen :-)

 

Glemte å skrive det ja, 25m innendørs.

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

150m er langt for 17hmr på gås.

 

det er ikke snakk om så mye lenger den skal fly før 22lr brått har mer energi.

 

teknisk sett er det lovlig, men det er trolig mer fordi norske regler ikke detaljregulerer slikt, i motsetning til f.eks sverige.

Link to comment
Share on other sites

150m er langt for 17hmr på gås.

 

det er ikke snakk om så mye lenger den skal fly før 22lr brått har mer energi.

 

teknisk sett er det lovlig, men det er trolig mer fordi norske regler ikke detaljregulerer slikt, i motsetning til f.eks sverige.

 

Joda - vet vel egentlig det jeg også :-/ Er nå lov til å skyte inn rifla på den avstanden uansett hvis avviket på 100m da er mindre enn 1 cm. For eksempel for å ha noe å gå ved feilberegning av avstand.

 

Takk for svar uansett :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...