Jump to content

Fornuftig pris på Remington 788?


Mas-36

Recommended Posts

Hei var innom en forhandler i dag.

 

De hadde en remington 788 i 223 rem i hylla. Stokken var veldig slitt og stygg og det satt en billig jalla kikkert på den. Alumontasjer osv.

 

De skulle ha 3500kr for den noe som er veldig dyrt syns jeg da jeg har sett flere i 308win og 243win til 1500kr. Så jeg prutet enda jeg ikke liker det :oops: Jeg sa jeg kan tenke meg å gi 2000kr for den. Fikk til svar det kunne de ikke da den var verdt mye mere. Fortalte jeg hadde sett slike til 1500kr. Fikk da til svar da fikk jeg kjøpe en av de :roll: Men jeg vil ha 222 eller 223 rem :mrgreen:

 

Var det jeg som var stygg og prutet eller er den bare overpriset? Får jo rem 700 i 223 til 3500-4000kr brukt som er mye mere byggevennlig enn en 788.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en 788 i .222 for 1500,- for en del år siden der det stod et gammalt weaver sikte med høye baser på som man kunnese igjennom og bruke åpne sikter. Har hørt mye negativt om den, men min skyter fryktelig beint, og jeg brukte denne en god stund på jaktfelt.

 

Nå står det et annet "billigsikte" 3-9 på den.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt ei 788 i kal. 308. Børsa var presis som fy og var egentlig en drøm å skyte på bane med. Men jeg kvittet meg 788 pga. ei sikring som var så dårlig og lett at den slo seg over i usikret posisjon om en mygg satte seg på den. Det var rett og slett livsfarlig å jakte med denne børsa med skudd i kammeret. Dessuten har også 788 det samme store minuset som alle andre remingtonrifler: Sikringa låser IKKE hevearma!

Link to comment
Share on other sites

Hahaha helt i orden.

 

Jo det jeg tror er at det finnes noen slike uforsiktige personer som klarer å miste sluttstykkene sine og for ikke å nevne patroner fra kammeret sitt når de går med riflene sine hvis sluttstykket kan åpnes i sikret stilling.

 

Har hatt mange Remingtoner og brukt de mye. Men har aldri opplevd å miste verken sluttstykker eller patroner pga at sluttstykket ikke låses når det er sikret.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg vil ha ei børse som låser hevearma er at jeg ikke vil ha noe av at sluttstykket står i bakre stilling når hjorten kommer. Nå var jeg aldri selv ute for problemet når jeg hadde remington, men jeg er en person som HATER slike detaljer som kan føre til problemer, selv om det ikke er noen sikkerhetsrisiko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hehe kan også informere at om noen vil prute og skaffe seg en billig 788 i 223 rem så står det en til 3500kr på Våpensmia på Dokka. Jeg prøvde med 2000kr men nei den var vært mere. Den står der enda så bare by om dere har lyst :mrgreen:

 

Selv gleder jeg meg som en unge til å få min :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hehe kan også informere at om noen vil prute og skaffe seg en billig 788 i 223 rem så står det en til 3500kr på Våpensmia på Dokka. Jeg prøvde med 2000kr men nei den var vært mere. Den står der enda så bare by om dere har lyst :mrgreen:

 

Selv gleder jeg meg som en unge til å få min :mrgreen:

 

 

Solgt nå:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...