Jump to content

Rypejakt i Vågslid, Vinje - Noen erfaringer?


Axept

Recommended Posts

Hei, har jakta og gått litt tur på Vågsli da svigers har hytte der.Er ikkje mye fugel i de to terrenga du får kjøpt på Inatur.no, men pleier alltid og få ei rype og to.. Min erfaring er at jeg ser mest rype når snøen har lsgt seg.. Men fine terreng er det, med både lirype og fjellrype terreng, vil og anbefale deg og ta med fiskestanga da det er mange fine småvann med fin fisk:)

Når skal du jakte der da?

Link to comment
Share on other sites

Når skal du jakte der da?

 

Jeg har første uka i oktober inkludert fredagen, blir min første jakttur så håper jeg har mulighet til å se litt fugl.

Vet du hvor tidlig snøen pleier å falle der? Har terreng 1:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der vel første eller andre helga i oktober i fjor og da var snøen både kommet og forsvunnet igjen, låg bare noen flekker rundt om, og der lå også rypa som var blit hvit, og trykka som murstein;)

Ble to ryper før kl var ett, så ble det trening av unghunden resten av dagen;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der vel første eller andre helga i oktober i fjor og da var snøen både kommet og forsvunnet igjen, låg bare noen flekker rundt om, og der lå også rypa som var blit hvit, og trykka som murstein;)

Ble to ryper før kl var ett, så ble det trening av unghunden resten av dagen;)

 

Takk for svar, gleder meg enormt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...