Jump to content

Bytte av løp Ruger 10/22


Deecoy

Recommended Posts

Hei alle sammen!

 

Jeg vurderer å bruke litt feriepenger på å oppgradere løp i 10/22'n min ;)

Tror valget faller på et Volquartsen løp med demping. Kom gjerne med innspill på evt. andre dempede løp som er å anbefale. Har aldri byttet rifleløp før og vurderer derfor om dette er noe jeg skal begi meg ut på egenhånd eller sette vekk til en børsemaker. Noen som vet hva en proff tar for en slik jobb?

Link to comment
Share on other sites

På en 10/22 er det snakk om 3 eller 4 skruer, avhengig av modell, ut med pipe, inn med ny pipe, trekk til 3 eller 4 skruer. Ikke noe hokuspokus, og noe du nok kan gjøre bedre selv - avhengig av børsemakeren.

 

Det er per i dag ikke en eneste jobb jeg har satt bort til autorisert børsemaker som jeg har vært fornøyd med (har dog fått en hel rifle bygget om av en ikke-faglært som gjorde en kjempejobb).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du går for Volqvartsen, så husk at de er oversized i fatningen mot låskassen og følgelig må tilpasses eller pressfattes.

Og når du først bytter løp, bytt til en v-blokk i materiale som tåler at dy tighter boltene skikkelig samtidig. En Volquartsen kikkertskinne er også et godt supplement siden den festes på løpet i stedet for på låskassen. Volquartsen-løpene er ferdig boret og gjenget for denne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...