Niclas Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 (edited) Hei Driver og holder på med prosjektet mitt,en Remington 700 LA i 338 LM. Kjøpte en komplett rifle som var bygget av en børsis i 6,5x55,kassa hadde gått mindre en 100 skudd,den var montert ny skinne med 25 moa tilt. Alt har sett greit ut når jeg har skrudd ting fra værandre og skinne/kasse var nesten nytt så jeg antok desverre at dette var gjort bra så det var det eneste jeg ikke har gjort noe med bortsett bra bortsett fra og skjenne at de satt:oops: Prosjektet har gått fint og har fått skyti endel uten den helt store presisjonen,18mm på det beste så har vært litt skuffa. La meg ned og skøyt på fredag og plutselig datt nesten skikkerten av,3 av skruene var klipt av og en var halveis klipt av ,skal vel sies at jeg er veldig glad det skjedde nå og ikke på et sted som betydde noe Dro hjem og demonterte og så etter hva grunnen kunne være,nr 1 ikke noe loctite,nr 2 fett/litt tykk olje mellom skinne og kasse . Kvaliteten på skruene er jeg usikker på,trengs det noen spesiell kvalitet på skruene når man skyter med 338LM? Det står riktig nok en litt tung kikkert på Vortex Razer HD men når man bruker loctite/lim så er jo ikke belasningen alverdens på skruene eller? Nå skal det sies at jeg er ingen fagmann selv men driver et lite versted så noe kan jeg jo Fordelen med dette kaliberet er jo at det tar fram alle svakheter i både skyter og i rifle hvis man skal ha presisjon ut av det. Når det gjelder skrue kvalitet så er jeg intresert i råd om det trenges noe spesielt eller det holder med vanlig med loctite? Edited July 22, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Inkompetent i såfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Posted July 22, 2012 Author Share Posted July 22, 2012 Skrive Leif var innom en tur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knottulf Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 halloen. nå kan det jo henda at skruene dine var dratt til noe hardt. da sitter skruer i veldig spenn, og skal ikke så mye til før ett tretthetsbrudd kan oppstå. fres opp hull og lag nye gjenger i en større diameter. det skulle hjelpe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Posted July 22, 2012 Author Share Posted July 22, 2012 Har vært innom tanken og gå opp en dim ja,har gjort det på en Brno jeg har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeivVidar Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 I og med at den var bygget som en 6,5x55 så var vel skruene dimensjonert for det. Det er en del mere hestekrefter i en 338LM... Man bruker ikke samme clutch på en nissan micra og en nissan skyline hvis du skjønner Og en ting til: vær snill og skriv kikkert, ikke skikkert og kjenne, ikke skjenne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Skal du henge 1 kg kikkert på ei rifle med litt rekyl er det en fordel å ha en skinne med rekylklakk mot låsekassa, eventuelt borre å slå inn noen kiler i tillegg til skruene. Jeg pleier også å sandblåse kontaktflatene mellom skinna og kassa og lime med metallepoxy. Jeg har sett mange montasjer med 6-48 skruer med både lettere kikker og mindre kaliber som har blitt klippet rett av ..,men når man bruker loctite/lim så er jo ikke belasningen alverdens på skruene eller? Loctite fjerner ikke belastningen på skruene, den bare hindrer skruene i å vibrer løs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 På min 338 lm med rem kasse har jeg borret opp hullene i kassa til M4. Pussa rein kassa og skinna, smurte på stålepoxy fra Biltema og bolta den fast. Min IOR veier godt over en kg og ting sitter dønn fast. Dette tar deg en halvtime og en tur innom en butikk som selger epoxy og 4mm umbrako skruer. Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skyttsengelen Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 I og med at den var bygget som en 6,5x55 så var vel skruene dimensjonert for det. Det er en del mere hestekrefter i en 338LM... Man bruker ikke samme clutch på en nissan micra og en nissan skyline hvis du skjønner Og en ting til: vær snill og skriv kikkert, ikke skikkert og kjenne, ikke skjenne Du må kanse huse på at det finnes dysleksi eller de er younge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Posted July 23, 2012 Author Share Posted July 23, 2012 Blitt noen svar her er sånne svar som Knut Erik bla som jeg lurte på,godt tips og det er nok den veien jeg går. Når det gjelder loctite så pleier jeg og bruke det på hele kontakt flaten og ikke på bare skruene,der har den selfølgelig bare med at de ikke skal løsne. Lage en rekylklakk på skinna i tillegg var smart ,tror jeg gjør det også for og være på sikre siden. Olje mellom skinne og kasse hjelper nok ikke så mye heller selv om den er bygget for 6,5 Til Skyttsengelen,jeg har blant annet bygget om Trans am fra 200 hk til 650 hk og er nok litt enig,var ikke så mange av de orginale tingene som holdt Flink til rettskriving er jeg ikke men dere kjønte hva jeg mente Da for jeg gå og gjøre tipsene til virklighet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.