Jump to content

Beretta SV10 prevail 1 sporting


Berettagrouse

Recommended Posts

Har tenkt å utvide hagleparken med en ny Beretta, en SV10 prevail sporting for å være nøyaktig. Noen som har erfaringer med denne børsa? Jeg har en 682 gold evo sporting fra før, men har tenkt å få den litt mere "tunet" for baneskyting. Har brukt den til både bane og jakt så langt.. Så nå tenker jeg å satse på en SV10 prevail som jakthagle, ja jeg vet den er "tung".. Men jeg er 190cm og 100kg så jeg greier lett å bære en hagle med litt tyngde en hel dag i fjellet! Det er også for meg mye bedre å skyte med en hagle med litt tyngde i, enn en sånn "femihagle" på under 3kg. Jeg tenker å gå for 71cm pipe denne gangen, da 682'n har 76cm pipe å er lang nok for rypejakt for å si det sånn. Nok om det, noen som har erfaringer med SV10, være seg både prevail og perennia? :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Ok skal ringe litt rundt å se om noen har den inne, må få kappet kolben til 36 cm også, så må være noen som kan gjøre en bra jobb.

Kjøpte en gang gjennom intersprt i bogstadveien, og de gjorde en elendig jobb den gangen, kolben var ødelagt etter kappe jobben de gjorde.

Er man nøye så er man nøye, men koster skjorta disse våpnene så det synes man kan forlange det :P

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte akkurat en SV10 Perennia 1 på Intersport (som nå ligger i Kirkeveien, ikke Bogstadveien) og fikk kolben tilpasset der... Det gikk helt strålende. Jeg trengte riktignok ikke noe kapping, bare litt cast-off, men ingenting å utsette på den jobben...

 

Har også bare hørt positivt om de før, merkelig at du har opplevd noe annet. Fikk du det fikset?

Link to comment
Share on other sites

Vurderte SV10 prevail sporting opp ot 686 SP1 sporting og kjøpte den siste i går. Noe billigere som teller litt for meg men nytteverdien skulle være den samme. Nå er ikke jeg en superskytter, tvert imot, så andre kan jo ha andre behov. Var nok mest tiltrukket mot SV10 på grunn av at dette er en ny modell, litt som ny bil dette vel hvor en bør skifte for å være med på utviklingen.

 

Beretta er kvalitet og begge disse brukes av konkurranse skyttere blant annet i den klubben jeg er medlem og de gjør det jo bra:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som navn på tråden en prevail 1 sporting ja.. Har ikke satt meg så spesifikt inn i modellprogrammet til Beretta at jeg ser eller vet hva slags forskjeller det er på prevail 1 vs den du er ute etter. Heter den bare prevail sporting den da, eller er det utgave 2,3 eller noe sånt(ala silver pigeon 1,2,3 etc..)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...