Jump to content

Hvilken svingmontasje er dette?


Erlend Meyer

Recommended Posts

EAW, selvfølgelig. Jeg har faktisk sett på de før, men det var helt borte for meg. Takker så meget for hjelpen.

 

Og joda, at de er dyre kan man se fra design og utførelse, dette er godt laget. Definitivt noe å sette i stand, nå kjører jeg 30mm OptiLock med noen innlegg for 25mm jeg mekket til i kjelleren.

Link to comment
Share on other sites

EAW, ja. Har en slik på en SAKO i magnumkaliber fra tidlig på 80-tallet. Låseknasten (den lille hendelen med liten kule ytterst) virker spinkel, og jeg var litt skeptisk til den. Men i bruk viser det seg ata den ikke rister løs, og at det ikke er noen påviselig større sidespredning med denne montasjone. Repeterbarheten (treffpunktavik ved av-på-montering) er også upåklagelig på mitt eksemplar.

Har en annen EAW-på en annet rimelig sterktrekylerende rifle. Den EAW-montasjen har låsning i bakre base med en større låsering. Det er ingen synlig forskjell i repeterbarhet mellom de to montasjetypene.

Men EAW-ringene har en lei tendens til å lage merker i kikkertrørene, uansett nennsomhetsgrad ved montering av ringene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...