Jump to content

Sjuk hund


kenneth32

Recommended Posts

Ja, da er det kroken på døra for den andre bikkja mi også. Han har ikke vært helt i form de siste 14 dagene, så vi tok en blodprøve sist uke. Denne fikk vi svar på igår. Han hadde et høyt innhold av kalsium i blodet. Dette må ha pågått over tid, men han har ikke vist noen forandring ovenfor oss.

 

Var hos dyrlegen nå, og tok røntgen. Kreft med spredning, og den ene klumpen var på str. med hjertet hans. Han har det visst ikke vondt, så han blir her litt til, men situasjonen blir vurdert fra dag til dag. Han har vel egentlig fått dødsdommen.

 

Det er en Boxerhann på 7 år. I mars måtte vi avlive den andre hunden pga. skader kombinert med alder. Ville ikke utsette en 11 år gammel hund for en stor operasjon. Hu hadde hatt 2 store operasjoner fra før.

 

I juni kræsja vi, og totalvraka bilen, men vi klarte oss fint. 2 dager etter dette døde en kjempegod kamerat av hjerteinnfarkt.

 

Hva blir det neste nå tru....Nå er jeg faen meg oppgitt, og frustrert her.

 

Sorry for et veldig negativt innlegg, men jeg måtte blåse ut litt frustrasjon her.

Link to comment
Share on other sites

Beklagelig å lese dette Kenneth32. Av og til kan ei begynne å lure på kva som eigentlig skjer ja.

Det beste eg kan anbefale deg, er å ta å pakke sekken, og ta med fiskestanga og reise ein ur til fjells. Det er faen meg den beste rekreasjonen eg kan få iallefall.

 

Skal ha 10 års jubileum til helga. Eg og ein kompis reiser til fjells for 10`ende året på rad. Med sekken full av god mat og drikke og fiskestanga. Det blir nydelig det...

 

Håper at du ser lyset i tunellen ( nei, ikkje DET lyset ) og at du går lysere tider i møte Kenneth.

Link to comment
Share on other sites

Uff det var trist lesning kenneth32.

Det er så forbanna trist når det skjer slikt - men så lenge hunden din har det ok så får dere kose dere som best dere kan og bruke siste tiden på best mulig måte. Ta masse bilder av ham og gå turer om han orker det - i det hele tatt bare vær sammen.

 

Jeg avliva min eldste for snart ett år siden og det kjennes fremdeles tungt til tider. Trøsteklem oversendt!

Link to comment
Share on other sites

Takk for all medfølelse i ei vond tid :D

 

Blir ingen store utskeielser for min egen del, før bukkejakta. Det blir min lille fluktvei. Skal inn på sjukehuset om et par timer for å ta MR røntgen av meg sjøl.

 

Jepp, jeg skal ta med bikkja en tur oppi skauen hver dag utover uka, og la han få kose seg oppi der som vanlig. Han blir fort sliten, så det blir å gå rolige korte turer.

 

Han har fått noen Prednisolontabletter som visstnok skulle gjøre hverdagen hans lettere Skulle ha 60 mg. hver dag :shock: Hvis han ble alvorlig tørst av dem, så måtte vi slutte. Men de 2 siste dagene har han drikki langt innpå 10 liter. Det er jo sjukt mye, så hva vil det si "hvis han blir tørst av pillene" ? At han drikker 15 liter da eller ? Vi sitter her nesten i sjokk, og prøver å forstå hva som nettopp har skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Stakkar..Triste greier når det går mot slutten..Et hundeliv er altfor kort!Må si 60mg kortison hørtes fryktelig mye ut!Kan da ikke være riktig?Må jo skvette hele døgnet da,må jo bli bivirkniger og av så stor dose..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...