Jump to content

32S&W Long WC


vingemutteren

Recommended Posts

32S&W Long WC, for Pardini HP og andre Matchpistoler.

 

Da har en Pardini HP (.32S&W32 Long WC) kommet på lista over våpen det skal produsere (u)pålitlig amo til.

 

Bruken blir både bane og felt.

 

Det vi trenger er ladedata og krut/kulevalg av andre med samme eller tilsvarende våpen (relevante tips om våpenet om noen skulle ha slikt på lager er også velkomment).

 

Foreløpig vurderer jeg H&N sine 90gr HBWC bly og 100gr HBWC belagte kuler.

 

Jeg ser at Hjemmeladning har Magtech hylser på lager, så disse vurderes kjøpt.

 

I krut har vi det meste av Vihtavuori tilgjengelig (+ Norma P4 om det skulle passe).

 

 

Håper at mange tar seg tid og deler info, da NM på Oppdal nærmer seg med stormskritt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Hjemmeladning har Magtech hylser på lager, så disse vurderes kjøpt.

 

 

Hvis dere skaffer dere klubbavtale med G-MAX, kan dere handle GECO 32 ammo til kr 1,80, ved kassekjøp.

Da får du og etter hvert billige hylser å lade på, eller hvorfor ikke bare selge dem videre :wink:

 

Mye billigere enn å lade selv + mye enklere :D

Link to comment
Share on other sites

XXL selger fiocchi 87gr (tror jeg, har ikke eskene her) til 2,19 stk. Disse går helt greit i min fas 603. GFL hylser som er gode å lade. Jeg konkluderte med at det var like greit å smelle av disse for å få tak på hylser da prisene for hylser ikke er mye lavere en hylse med smell.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har ladet til to stk Pardini 32 HP (en gammel traver og en ny av våren) og begge liker seg godt med 90 grs H&N WC og 1,1 grs N310. GFL hylser og Federal hetter. Fungerer helt fint ut til 70 meter for meg.

 

Begge veksler med mindre enn 1,1 grs lading, men dette gir for lite trykk med soting og uforbrent krutt som resultat.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...