Jump to content

knug

Members
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

knug's Achievements

Newbie

Newbie (1/17)

  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Reputation

  1. Av amerikanske bøker har jeg som nevnt Speer manual #14 og Nosler #6. Begge har litt data for 380 Auto, men kun mantlet kule. Her fra Speer #14: [table][tr][th]90 grs GDHP[/th][/tr] [tr][td]AA No 2 [/td][td] 3,5 - 3,9 [/td][/tr] [tr][td]AA No 7 [/td][td] 6,3 - 7,0 [/td][/tr] [tr][td]VV N320 [/td][td] 3,1 - 3,4 [/td][/tr] [tr][td]Unique [/td][td] 4,1 - 4,6 [/td][/tr] [tr][td]231 [/td][td] 3,6 - 4,0 [/td][/tr] [tr][td]Power Pistol [/td][td] 4,4 - 4,8 [/td][/tr] [tr][td]H. Universal [/td][td] 3,8 - 4,3 [/td][/tr] [tr][td]700-X [/td][td] 3,2 - 2,6 [/td][/tr] [tr][td]AA No 5 [/td][td] 4,8 - 5,4 [/td][/tr] [tr][td]Bullseye [/td][td] 3,0 - 3,4 [/td][/tr] [tr][td]TiteGroup [/td][td] 2,8 - 3,2 [/td][/tr] [tr][td]WSL [/td][td] 3,2 - 3,6 [/td][/tr] [tr][td]American Select [/td][td] 2,8 - 3,3 [/td][/tr][/table] [table][tr][th]95 grs TMJ RN[/th][/tr] [tr][td]231 [/td][td] 3,6 - 4,0 [/td][/tr] [tr][td]AA No 7 [/td][td] 5,9 - 6,5 [/td][/tr] [tr][td]700-X [/td][td] 3,1 - 3,4 [/td][/tr] [tr][td]Unique [/td][td] 3,8 - 4,2 [/td][/tr] [tr][td]VV N320 [/td][td] 3,0 - 3,4 [/td][/tr] [tr][td]Bullseye [/td][td] 3,0 - 3,3 [/td][/tr] [tr][td]H. Universal [/td][td] 3,6 - 4,1 [/td][/tr] [tr][td]Power Pistol [/td][td] 4,2 - 4,7 [/td][/tr] [tr][td]AA No 2 [/td][td] 3,3 - 3,7 [/td][/tr] [tr][td]WSL [/td][td] 3,1 - 3,5 [/td][/tr] [tr][td]AA No 5 [/td][td] 4,6 - 5,0 [/td][/tr] [tr][td]American Select [/td][td] 2,8 - 3,3 [/td][/tr] [tr][td]TiteGroup [/td][td] 2,7 - 3,1 [/td][/tr][/table] Noen runder på Goolge gir dette som visstnok skal være fra VV manualen av 2002: Igjen kun mantlet kule og tilsvarende på Alliant og Hogdon sidene. Ikke en LRN å se noen plass og Meister får visst ikke lov av forsikringsselskapet sitt å legge data på nett sier de... Basert på dataene over kom jeg altså frem til at 2,5 grs N310 eller 3,0 grs N330 burde være trygt å begynne med. Ulfur: Om jeg forstår bildet ditt rett så gir 2,6 grs N32C/TinStar trykk som ligger langt under maksimalt som er 21.500 psi for 380. N32C er vel noe raskere enn N330, men kanskje jeg skulle gå ned til 2,8 grs N330 som startlading ut i fra dine data? Har N32C på hylla også, men vil ikke det fylle den lille 380 hylsa veldig da? K
  2. Har ladet til to stk Pardini 32 HP (en gammel traver og en ny av våren) og begge liker seg godt med 90 grs H&N WC og 1,1 grs N310. GFL hylser og Federal hetter. Fungerer helt fint ut til 70 meter for meg. Begge veksler med mindre enn 1,1 grs lading, men dette gir for lite trykk med soting og uforbrent krutt som resultat. K
  3. Sitter og verker etter å komme i gang med å lade 380 Auto/ACP, men VV ladedata for det kalibret finnes jo ikke lenger. Later til at 380 gikk av moten hos finnene for omtrent 10 år siden... Har fått i hus en haug med 92 grs Meister hard cast round nose fra Midway og tenker som så at 2,5 grs N310 eller 3,0 grs N330 burde være et konservativt sted å starte. Kanskje i overkant forsiktig til og med ettersom Speer #14 lister startlading på 3,0 grs og makslading 3,4 grs N320 for 95 grs TMJ RN. Selvsagt har jeg ikke noe N320 i hylla akkurat nå... Har også tanker om å prøve Frontier 115 grs RN CMJ i og med at 100 grs mantlet er plundrete å få tak i til en akseptabel pris. Nosler #6 har data for en 115 grs JHP i 380 Auto, men ingen for VV krutt så klart. Hva med 2,2 grs N330 som utgangspunkt? Noen som har erfaring å dele? K
  4. Det er denne beskrivelsen jeg håper de faller ned på. Blir spennende å se hva som blir endelig tekst og hvordan den blir praktisert. Politidirektoratet sa noe om fortolkningen av §12 i fjor: Link til artikkel på www.politi.no Ekstra pipe teller ikke som våpen i garderoben, men det er selvsagt fremdeles en våpendel og man må helt sikkert søke. -Knut
×
×
  • Create New...