Jump to content

Verdi på rifle


hjortefot.com

Recommended Posts

1217935177_resized.jpg?width=640&height=479

Jeg kjøpte ei Steyr Prohunter i kaliber 30.06 for fire ca år siden, Den blei brukt et titalls dager på jakt det året , og har blitt stående som et reservevåpen. Hovedsaklig på grunn av at 308'en min har bedre presisjon, og mindre rekyl. Skulle inderlig ønske at den var i kaliber 6,5x55 i stedet :?

Trolig har jeg avfyrt 80-100 skudd med den. Og den fremstår som ubrukt.:D

 

 

hvor mye er ei slik børse verdt i dag :?:

Alle innspill ønskes!

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at Jaktdepotet selger den ny for 11.890 vil nå i hvert fall 10.000 være et braksalg! Jeg ville ikke gitt mer enn 8500 for den. 9000 hvis montasjer følger med. Brukt er brukt..

 

Ikke verst det, jeg kjøpte børsa for 6 900,- på Våpenloftet i Førde, den hadde vært med på ei utstilling som demovåpen og skulle deretter ut av sortimentet i butikken

:D

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at det er en prohunter og ikke den tidligere, meeeget like modellen som bare heter SBS eller noe slikt?

 

Tror ikke det er store forskjellene mellom disse, men SBS-modellen har nå i hvert fall utgått. Dette skjedde for noen få år siden...

 

Vurderte å kjøpe en slik som knapt var brukt for 6000, noe som garantert ville vært MYE kvalitetsrifle for pengene, men slo det fra meg etter å ha snakket med en på Jaktdepotet som mente at Steyr hadde begått en tabbe med det nye SafeBoltSystem-sikringssystemet. Han sa at når man løser bolten ut fra nedre, sikre posisjon, vil den sprette opp med et smell, og dermed skremme vekk det som finns av beitende, intetanende rådyr el.l. Vet ikke om det er slik, men når han som selger børsa sier dette, så er ikke jeg klokere enn at jeg tror på ham. Er ikke sikker på at dette gjelder Prohunter-modellen, kanskje bare SBS-modellen, så det kan jo se ut som om du har gjort et knakende godt kjøp likevel. Helt sikkert er det i hvert fall at hvis du sammenligner prisen du betalte med hva du får av nye rifler for samme prisen nå, så har du veldig mye kvalitet og presisjon for pengene... Og den ser jo ganske tøff ut også da :)

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at det er en prohunter og ikke den tidligere, meeeget like modellen som bare heter SBS eller noe slikt?

 

Tror ikke det er store forskjellene mellom disse, men SBS-modellen har nå i hvert fall utgått. Dette skjedde for noen få år siden...

 

Vurderte å kjøpe en slik som knapt var brukt for 6000, noe som garantert ville vært MYE kvalitetsrifle for pengene, men slo det fra meg etter å ha snakket med en på Jaktdepotet som mente at Steyr hadde begått en tabbe med det nye SafeBoltSystem-sikringssystemet. Han sa at når man løser bolten ut fra nedre, sikre posisjon, vil den sprette opp med et smell, og dermed skremme vekk det som finns av beitende, intetanende rådyr el.l. Vet ikke om det er slik, men når han som selger børsa sier dette, så er ikke jeg klokere enn at jeg tror på ham. Er ikke sikker på at dette gjelder Prohunter-modellen, kanskje bare SBS-modellen, så det kan jo se ut som om du har gjort et knakende godt kjøp likevel. Helt sikkert er det i hvert fall at hvis du sammenligner prisen du betalte med hva du får av nye rifler for samme prisen nå, så har du veldig mye kvalitet og presisjon for pengene... Og den ser jo ganske tøff ut også da :)

 

Sikringen kan lage lyd om man ikke er obs på det og har klemt bolten ned mot siden på skjeftet som er siste sikring. Men om man ikke presser bolten ned er den ikke verre enn andre våpen.

 

Presisjonen er god, men jeg skulle nok hatt et annet kaliber. :(

6,5x55 Hadde vært ypperlig :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...