Jump to content

winchester 1200


Kristoffersen

Recommended Posts

det er en ok hagle. har selv pusset på og solgt en winchester 120. mellommodellen mellom 1200 og 1300 modellene. egentlig en 1300 bare med 1200 løp. skutt mye med men enda stram i mekanismen, driftsikker og fin siktelinje. denne hagla har fått endel pepper fordi "de fleste" kjøper rem 870. men det finns masse aftermarked deler til hagla og om prisen er rett er dette et helt ok valg.

Link to comment
Share on other sites

Samme her også.

 

Jeg kjøpte selv engang en velbrukt Winchester 1200 Defender, hvor bunnplata som er linket til repeterings stengene under sluttstykket hadde en kronisk tendens til å hoppe over sluttstykke dingsen som skal holde igjen denne plata under rekyl. Dette resulterte til låsing av hele greia alle 3 skudd med 12/70 og 1 skudd med 12/76, og måtte demontere alt opp for så å sette den plata på plass igjen.

 

Winchester 1300 hadde en sånn større rekyl dings under sluttstykket, sånn at bunnplata ikke hoppet over for hvert skudd.

 

Jeg anbefaler ikke å kjøpe den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde og brukte en modell 1200 i mange år. Jeg hadde ingen negative erfaringer med den. Likte den bedre en Rem 870 fordi sikringen etter mitt hode og fingrer hadde en mer naturlig plassering foran på avtrekkerbøylen og ikke i bakkant av den. Jeg skulle gjerne hatt en slik var det ikke for at jeg ikke får kjøpe flere børser enn de 6 jeg har. Go for it....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Låner en Winchester 1200 av min far nå, og har brukt den et par ganger på lerduebanen. Må si at jeg liker denne haglen MEGET godt. Lett å demontere helt ned å pusse. Den er litt "slarkete" men bunnsolid. Hagla passer meg som hånd i hanske og jeg skyter like godt med den som jeg skyter med min 682 Gold E.

 

Grunnen til at jeg poster her er egentlig fordi jeg lurer på om noen vet om et sted som har stokk og forskjefte liggende til denne i Norge? Har funnet i USA, men de sender kun innenlands. Min fars 1200 har sprukket bak i kolben. Hadde vært gøy å fått fikset dette for han. Ikke at han kommer til å bruke den, men jeg har falt for denne hagla å går ut i fra at jeg kommer til å arve denne med tiden. Grei hagla å ha med ut på jakt, trenger ikke være så redd for å gå på tryne med denne:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...