Jump to content

Applied Ballistics ballistikkprogram/ app


Roe

Recommended Posts

Applied Ballistics ballistikkprogram, noen som bruker dette?

Er dere plaget av manglende driftstabilitet/ krasj?

Har noen av dere fått andre kalkyleresultater enn med Shooter? ( siden dette skulle være et avansert program...)

Har meldt inn et par feil og de fikser, men "out of scope" er en gjenganger som sender programmet i vranglås...

Kjører på Android. Hittil 150 svært bortkastede penger.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke testet det på skikkelige hold enda. Muligheten for å bruke skikkelige drag-data på 300 grains berger hybrid fristet, men jeg ble litt skeptisk når jeg testet ut forskjellen på G7-data og drag data. Er omtrent null laangt avgårde men blir ørlite bedre enn G7 når en kommer ut mot 2km. Det jeg har sett av 3dje-parts tester av 300grains berger er at en må korrigere bc-en i negativ retning når en kommer langt ut.

 

Ellers så mener jeg å ha lest at det er samme "motoren" i Shooter.

 

Funksjonen for "ballistic calibration" er tilnærmet ubrukelig i praksis på kuler med høy bc. Med 300grs berger så må en skyte testskudd på over 3km hold.

Link to comment
Share on other sites

Men du har ikke problemer m driftsstabilitet?

 

G7 gir avvik beregning/treffpunkt allerede ved 1000m om jeg skal stole på egen observasjon. Alt fra 5 til 10 klikk avhengig av kule. Ved å bruke moddet bc blir dette bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker denne app'n.

Får samme resultat med den som med Shooter.

Har brukt G7 på 300 grs Berger og har ikke rota med noe. Fikk i går bekrefta at de 2 skudda jeg skjøt mot steinen på 2km, faktisk har truffet, så da må jo programmet virke.

Har ikke hatt noe kræsj i min Samsung Galaxy S2, denne har drukna på ferie, og jeg får min nye Samsung Note idag, og kommer til å laste ned Applied Ballistics til denne. Jeg synes også at denne drag funksjonen er noget tullete siden man må opp i 1900 meter for å korrigere første hold med 300 grs kule i 338.

 

"vanlig" Shooter er egentlig mer enn god nok, så vi får se hvilken jeg egentlig trenger. Den koster jo noen hundrelapper denne app'n, Shooter er jo nesten gratis. Og siden begge gir samme outcome med samme input, så burde jeg kanskje være fornuftig ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forestille meg at det er noe å hente på disse ekstra drag data'ene.

Når jeg skyter så langt som jeg gjør, og bruker det som kommer frem både i Shooter, Applied og Lapua, og får samme resultat, som faktisk stemmer, så er programmet mer enn godt nok. Lapua app'n er litt trasig siden den nekter å gi ut data når kula går i sub, men den er fryktlig giftig og den mest nøyaktige av de 3 jeg har på telefonen. Men som tidligere sagt, det skiller maks 1 knepp mellom de 3 app'ene på hold ut til 1500 meter her hos meg. Og jeg skyter ikke så bra at jeg knepper det ene kneppet og får senter treff på 1500 meter på første skuddet uansett ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...