Jump to content

handkikkert i reveglugga


v-max

Recommended Posts

min sønn på 10 mnd kom desverre til min 10 år gammle kikkert (norconia 10x50 )som stod på stuebordet....er derfor ute etter en kikkert som er i nærheten,og som ikke koster buksa og skjorta....norconiaen kostet vell 700kr da jeg kjøpte den for 10 år siden.men kan strekke meg opp til et par tusen. har sett på denne -> http://www.dinkikkert.no/kikkert/nikon/ ... n-ex-16x50

 

noen med erfaring eller andre alternativ? lyssterk er et must

Link to comment
Share on other sites

16 x forstørrelse kan du bare glemme og bruke uten støtte/stativ. Jeg sliter med å holde 10 ganger stille nok til å studere et objekt/dyr etc på frihånd.

Om du skal kjøpe deg billigkikkert (jeg har vel 4-5 billigkikkerter stående i skapet til "pynt", og har nok flere rundt om i skuffer og skap) så kjøp en enkel en med 7 eller 8x. Ikke kjøp noe på nettet, men gå i butikken og prøv den, ikke prøv den inne i butikken, men ta den med ut. Spesiellt det å kunne stille skikkelig skarpt og at fokusringen holder stillingen er ting som gjør at kun en av mine billigkikkerter er brukbar. Resten, dvs diverse tasco, breitler og fler "no name" kikkerter er ikke brukbare i praksis. Nikon er vel greit nok, men som sagt, prøv den først.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...