Jump to content

50 BMG


oleas

Recommended Posts

Det som er produsert på Raufoss (MP/MPT) har andre hylser. Hvor disse er produsert aner jeg ikke, men det kan muligens være Nammo/Lapua. Etter snart 30 års erfaring med 12,7x99 på en eller annen måte, har jeg ikke lagt merke til at hylsene er dårlige på noe vis. Men så kom TP/TPT med S&B-hylser og da også problemer med dårlige hylser.

 

Hvor godt hylsene tåler å omlades har jeg ingen erfaring eller formening om.

 

Men produksjonen av 12,7x99 på Raufoss burde det vel være noen her inne som vet noe mer om? :?:

Link to comment
Share on other sites

Er aller hylsene fra forsvaret produsert av Namo?

Hylsene fra MagTech for eksempel koster jo end del...

 

Forsvaret får ammo i .50 levert i hylser fra forskjellige leverandører

noen er IVI - IMI - RA - FNM.

 

Har bare erfaringer med Magtech hylser i 9mm 45acp og 357 og vil

ikke anbefale di for noen.

 

Hvor i kongeriket holder du til?

Link to comment
Share on other sites

Til alle dere som lurer på hva jeg trenger disse hylsene til , så må jeg skuffe dere :( og si at jeg er ikke en av de heldige som har en 50 BMG stående i skapet :D

Dette blir et langsiktig prosjekt der det meste blir cutsom. Det eneste jeg kan si med ganske stor sikkerhet er at jeg kommer nok til å bruke et .416 løp.

 

Jeg har mottatt en del private meldinger på dette temaet, så jeg kan eventuelt ligge ut bilder og info etterhvert som ting går videre, men ikke forvent noen snarlig oppdatering :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...