Jump to content

9 mm lading/ presisjon på kula.


bredohansen

Recommended Posts

Jeg har akk kjøpt meg 9mm, kjøpte med noen billige skudd (Barnaul 9x19 FMJ)

Jeg syntes ikke de var noe presise, uten at jeg hadde den i benken.

Men jeg lurer på hvor presis en 9 mm er hvis jeg får noen bedre kuler.

Hvor mye ligger noen brukbare kuler på hvis jeg skal lage de selv i forhold til butikken?

Link to comment
Share on other sites

Landrø selger 9 mm Magtech til rundt 2kr stk, de går rimelig godt i de fleste våpen. Når du spør om hvor presis en 9 mm er, er det nesten som å spørre hvor lang er en strikk. En god 9 mm i et godt våpen samler innenfor det de fleste er i stand til å skyte. På 25 m skal det være mulig å sette 5 skudd innenfor en 5 kr, hvis du er stødig på hånda. En 9 mm med en utganshastighet i overkant av 1000 f/s og en BC rundt 0,16 faller minimalt ut til 50 meter og bør da kunne samle innenfor en 10 cm sirkel. Bruker du optiske siktemidler og anlegg kan du få utrolige samlinger, også på 50 m. Det står sjeldent på kula, operatørene er begrensningen.

Link to comment
Share on other sites

Ps fordelen med å lade selv er at du kan sette sammen en kule som passer deg og våpenet ditt, og selvfølgelig at du sparer noen kroner. Jeg kjøper Berry kuler gjennom klubben min og sparer omlag 1kr /skuddet (50%) og får ammunisjon som passer meg og de krav som stilles innenfor de forskjellige skytegrener (faktor krav vs rask retur av siktebilde).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...