Jump to content

Vanlig S&W 686 .357mag vs S&W M686 weighted barrel


Reffy

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg er en forholdsvis ny skytter som har begynt med dette mest for gøy. Jeg har ingen store ambisjoner om å delta i stevner i utgangspunktet, men er ikke avvisende til dette dersom ferdighetene skulle komme seg opp på et brukbart nivå. Jeg har levert våpensøknad på en revolver .357 mag og har nærmest bestemt meg for en S&W 686 .357.

 

Etter det jeg har hørt fra andre skyttere og lest her inne på forumet er denne helt ålreit 'ut av esken' med tanke på avtrekk osv. Jeg har også tittet litt på en S&W M686 weighted barrel. Denne har tunet avtrekk i tillegg til ekstra vekter under løpet. Er denne verdt prisen(nesten dobbelt så dyr), eller er det enkelt og ikke så alt for dyrt å modifisere en vanlig 686 ved en senere anledning dersom jeg skulle bli bitt av basillen?

 

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg endte opp med en Target Champion, anatomisk skjefte, litt småpjusk, litt dyrere enn standard, langt billigere enn weighted barrel som jeg trolig ikke ville fått utnyttet effekt av på mange år..

Weighted barrel er helt klart tøffere enn vanlig 686, men for min del ikke 4000.- tøffere..

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, begge to. Ble en god del klokere av den tråden det ble linket til.

 

Jeg har vurdert Target Champion med anatomisk skjefte. Problemet er at jeg er links-skytter, og det var visstnok ikke mulig å skaffe et skjefte for venstrehendte.

 

Takk uansett. Jeg får gruble litt mer over dette og se hva jeg ender opp med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker bare å legge inn et godord for weighted barrel utgaven. Jeg har i tillegg til denne en 686 2", en 625 5", en 14 6".

Vet noen er veldig skeptiske til den ekstra prisen på wb og det kan jeg jo forstå, det er litt hva man ønsker å betale for også. Du får nok ikke noe voldsomt bedre revolver i wb utgaven, synes avtrekket på min vanlige 686 faktisk er noe bedre enn på wb utgaven-begge er uansett veldig gode men noe voldsomt bedre avtrekk får du ikke.

 

Men, wb utgaven nærmest eter opp det som måtte være av rekyl, den er fantastisk å skyte med. Og en går ekstremt godt!!! En annen fordel jeg har hatt med den er under ammo testing. på skinnen fester jeg under ammotesting rødpunktsikte, så spennes det opp på singleaction og skytes fra anlegg. Betydelig lettere å lese resultatene for meg iallefall. (har ikke prøvd ransom rest....)

 

Finner revolveren meget god til feltskyting, bedre enn standarden grunne rekylopptaket. Eneste ulempen er ved enhåndsskyting da den er noe tung, men absolutt overkommelig hvis man ikke er skikkelig pingle.

 

Og hadde det vært jeg som skulle anskaffe hadde jeg valgt wb utgaven på ny...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...