Jump to content

PCP luftpistol fra Hatsan


D52

Recommended Posts

Den veier 2,05 kg, er kanskje i tyngste laget for en pistol?

 

Har aldri hatt PCP våpen men må innrømme at Hatsan BT 65 med valnøttkolbe frister.....

 

Får se, koster nærmere 7000,- Pluss pumpe....

Link to comment
Share on other sites

Så moro da! Spørsmål er o' store prisen...... Fornøyd med AT44'en så langt eller ? Det er et kult våååben....

 

Ser de skriver ca 4000 i Sverige. Men tror da den blir en del billigere her. 2700 kanskje ?? Sånn vill gjetting :D

 

Jada. AT-44 er helt najs. Jeg er ikke like fornøyd med kikkerten da den må fokuseres hele tiden hvis man bytter skyteavstand, kall det "allroundplæffing" :mrgreen: Men til skiveskting er den verst. På 45mtr ser du omtrent kun bare ei 14x14 skive.

Link to comment
Share on other sites

Det er i kal 4.5 du har ? Jeg har den i 5.5. Den gjør ca 30 fpe, noe som jo er bra. Med demper lager den bare en klikkelyd mens kula slår like knallhardt mot målet. Eneste jeg ikke liker med børsa er at ved rundt 150 bar (ved fylling) så hopper gjerne o-ringen ut av posisjon og jeg skvetter til....

Link to comment
Share on other sites

Ja det er 4.5 Til papir duger det.

 

Har blåst opp min til 200 uten problemer. Men kanskje hvis man fyller litt raskt fra dykkerflaske så spretter den ut ? Vurderer flaske.. Sa jeg ikke skulle ha det, men på hytta er det jo gull. Skal ikke drasse rundt på dette. Og gjør jeg det, så kan jeg ta med pumpa :)

Link to comment
Share on other sites

Neida. Pumpe går fint det. Men tar jo lengre tid å fylle. Hvis jeg kjøper den Hatsan PCP pistolen vil det nok gå raskt å fylle den siden tanken er liten.

 

Ang AT-44 så får jeg ca 40 skudd fra 200 bar og ned til 100 bar iflg manueln. Og det stemmer veldig bra med hva jeg har testet også.

Link to comment
Share on other sites

Hadde gjort seg med regulator også :)

 

Gleder meg passe til den PCP pistolen kommer. Jeg må nesten ha en slik. Driter i hva den koster. (nesten da) Jeg er vel ikke hypp på å betale 4000 for den liksom. Men ikke langt unna :)

Link to comment
Share on other sites

Ser at den er for salg på luftvapen.se

Fikk ikke linket derifra, men den ligger til 3999 sek.

 

Har googlet og søkt opp på youtube men det ser ikke ut som noen har fått tak i den enda?

 

Da blir prisen kansje mye likt i norge.. Dyr pistol da når du får at 44 for samme pengene, men den ser veldig artig ut.

Ser for meg 1 magasin pr fylling :P Må være tidenes kraftigste luftpistol :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg jeg har sett prisen, men tror kanskje den blir litt rimeligere i Norge.

 

De skriver 35 skudd pr fylling. Men om det er fra 200 bar og ned til nesten tom tank skriver de ikke noe om :) Men er vel nærliggende å tro at det ikke er så mye trykk igjen etter 35 skudd.

 

På AT-44´n min så skyter jeg 40 skudd og da går trykket ned fra 200 til 100 bar (begge manometerene viser det samme) og de skriver jo ca 80 skudd på den. De skriver 80 effektive skudd. Men hvor effektive de siste er skal bli arti å prøve :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da fikk jeg beskjed fra Game On at PCP pistolene er sendt fra Tyrkia. Og jeg SKAL ha en slik.

 

Har sendt epost til de i kveld etter jeg fikk en beskjed fra de på Facebook (de har en gruppe der) om at pistolene var sendt fra Tyrkia. Jeg bestite links skjefte, og håper de husket å bestille det til meg. Hvis ikke blir det ugreit. Prøvde å skyte med Gullvingens Falcon med høyreskjefte (Gevær) og det funker jo selvfølgelig ikke bra. Det samme blir det jo med pistolskjefter selvfølgelig :)

 

Så links it is.

 

Har venta på denne..... Kjenner jeg gleder meg litt nå. Sitter fan meg å gliser....:)

 

http://www.hatsan.com.tr/new_pcp_at-p1.asp

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg litt mer info. Pistolene er på vei med flyfrakt, og ventes inn om 1.5 uke, ca. spørs litt på tollen. Jeg fikk også et prisoverslag, og det var hyggelig. Men legger det ikke ut her.

 

De har bestilt en spesielt til meg siden jeg skyter lefty. De andre 5 er høyre. Jupp, de får kun inn 6 stykker.....

 

 

 

Spennende....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde også lyst på en slik og bestilte da modellen omsider ble tilgjengelig. Da jeg åpnet pakken, fikk jeg helt sjokk, regnet ikke med at den var såpass stor (på bildet sammen med en Steyr LP50):

 

8141806461_ccc95228a8_z.jpg

 

Morsom sak, men en utfordring å skyte som pistol. Men den har åpenbart (og pussig nok for en pcp-pistol) en rekyl som ligner på en pistol, vet ikke helt hva dette kommer av.

 

Smeller godt, så lyddemper anbefales. Med Hatsan sin lyddemper er lyden veldig ok, men tingen blir da selvsagt enda lengre og vanskeligere å holde som pistol. Hatsan kunne plassert grepet bedre.

 

Grepet selv er forholdsvis smalt, men for langt og plassert med ekstremt kort avstand i forhold til avtrekket, og det kjennes derfor litt rart ut å skyte.

 

Lademekanismen er nokså hatsan-aktig, må tas ordentlig i og virker ikke alltid som den skal.

 

Hadde ikke tid til å skyte mye så langt, men har inntrykk av at den skyter nøye nok til at det er morsomt å skyte med den.

Link to comment
Share on other sites

Takk for litt info om denne nyheten.

Hva menes med at den ikke alltid lader som den skal?

Mine erfaringer med hatsan pcp er at ladingen alltid fungerer men at det kan være litt hardt når dem er nye.

 

Fabrikken sier ca 35 skudd pr tank, har du fått testet dette?

Du får teste presisjonen og komme med tilbakemelding når du får tid.

 

En pcp pleier som sagt ikke å ha rekyl, kan det sammenlignes med rekylen fra et lite fjærgevær?

 

Denne har jo Quattro antrekket som kan bli veldig lett og fint med litt justeringer :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...